sl Slovenščina

Na današnjem AmCham Poslovnem zajtrku z naslovom: »Ali kot družba govorimo jezik prihodnosti – digitališčino?« smo v okviru iniciative Učitelj sem! Učiteljica sem! razglasili Učitelja leta 2025. Javnost in strokovna komisija so naziv podelili Milanu Mandeljcu, iz Gimnazije in srednje šole Rudolfa Maistra Kamnik. 

Verjamemo, da so prav učitelji in učiteljice, s pravo podporo in zaupanjem, nosilci izboljšav šolskega sistema in sooblikovalci kompetenc prihodnosti. Na AmCham Poslovnem zajtrku smo zato tudi letos razglasili nosilca naziva Učiteljica leta – Učitelj leta 2025, ki ga izbiramo v okviru iniciative Učitelj sem! Učiteljica sem!, in ki bo prihodnje leto Slovenijo zastopal na svetovnem izboru Global Teacher Prize. Javnost in strokovna komisija so izbirali med tremi superfinalisti in naziv podelili Milanu Mandeljcu, iz Gimnazije in srednje šole Rudolfa Maistra Kamnik.  

»Učitelji imamo noge, da hodimo vštric z učenci – tudi kadar se spotikajo. Imamo roke – ne umetne inteligence, temveč svojo, človeško – s katerimi jih poskušamo potrpljati po rami, ko naredijo nekaj dobrega, in zmerno žugamo, ko skrenejo s poti … Ko hodite po tem svetu, prosim, vidite te otroke. Morda jih res ne izobražujemo neposredno za vaše poklice, a ne pozabite – vi ste na teh mestih kjer ste, ker so vas izobrazili starši in učitelji, ki so se res trudili. Luč je vedno tudi v prostorih, ki so najtemnejši, – treba je le najti pravo stikalo. Ne le tehnično ali elektronsko, temveč srčno. Tisto največkrat zadostuje,« je povedal ob razglasitvi.  

»Učitelji so navduševalci nad življenjem. Zelo pogosto rečemo, da so mentorji, saj se soočajo s številnimi situacijami, ki niso povezane zgolj s podajanjem znanja. Naša poslovna skupnost se že šesto leto trudi izpostavljati to poslanstvo – na oder jih postavljamo, ker je poklic učitelja tisti, ki vzgaja vse ostale poklice. Vesela sem, da smo letos prejeli rekordno število prijav,« je pred razglasitvijo povedala mag. Mojka Mišič, direktorica komuniciranja in zagovorništva pri AmCham Slovenija ter vodja iniciative. 

Majski AmCham Poslovni zajtrk je danes izpostavil pomen digitalnih znanj in kompetenc kot nove temeljne pismenosti.  Govorci so se strinjali, da mora Slovenija okrepiti vlaganja v digitalno izobraževanje – tako mladih kot odraslih. Za konkurenčnost gospodarstva je ključno, da bodo mladi dobili ustrezna znanja in kompetence, da se bomo zaposleni vseživljenjsko izobraževali in da bomo vključevali in opolnomočili vse generacije, tudi »odličnjake« (starejše zaposlene). V času, ko ima v Sloveniji kar 41 % odraslih nizko digitalno pismenost, 67 % zaposlenih pa skrbi, da jim bo umetna inteligenca nadomestila delovno mesto, postaja digitalna pismenost nujna za vključujočo in odpornejšo družbo. Kljub temu manj kot 20 % podjetij redno vlaga v usposabljanje zaposlenih, saj skoraj polovica kot glavno oviro pri digitalni preobrazbi navaja pomanjkanje ustreznega kadra ali znanja.

Iniciativa, ki je leta 2019 nastala pod okriljem platforme Partnerstvo za spremembe, širi dobre prakse učiteljev in učiteljic, ki svoje delo čutijo kot poslanstvo, ki z izjemno predanostjo iščejo najboljše v učencih in ki so lahko vzor bodočim generacijam učiteljev in učiteljic.

Galerija je dostopna TUKAJ.