sl Slovenščina


                      


AmCham Poslovni zajtrk, Ljubljana, 14. oktober 2016. Digitalizacija drastično spreminja naš vsakdan, razsežnosti teh sprememb pa se odražajo na vseh ravneh delovanja: državljanov, države in družbe. Izzivi digitalizacije bodo v naslednjih letih v središču pozornosti in če želimo slediti trendom, se je potrebno z izzivi čim hitreje soočiti.


Marko Derča, podpredsednik pri A.T. Kearney Svetovanje d.o.o., je predstavil raziskavo s področja inoviranja s partnerji in pri tem poudaril: »Digitalno transformacijo različne industrije in ljudje razumejo popolnoma drugače, vsem pa je skupen en element – inovacija. Inovacija je ena izmed najpomembnejših sestavin recepta za uspeh. Je vodilo dobičkonosne trajnostne rasti in spodbuja pomembnost evropskih držav. Inovacija s partnerji je eden izmed najuspešnejših poslovnih modelov, pri katerem partnerji odprto sodelujejo in med seboj delijo svoje inovacije. Na lestvici globalnega inovacijskega indeksa 2016 je Slovenija v letu 2016 nazadovala iz 28 na 32 mesto. Potrebujemo boljšo infrastrukturo, platforma podjetij se mora hitreje spreminjati. Ne smemo se ustrašiti sprememb, paziti pa moramo na napake in se iz njih marsičesa naučiti.«


Če želimo slediti trendom in biti uspešni, morajo vlade in regulatorji, spričo hitrosti sprememb, tesneje sodelovati z gospodarstvom in civilno družbo. Kaj država načrtuje v smeri izboljšanja kvalitete življenja svojih državljanov in poslovnih priložnosti v digitalni družbi, je pojasnil Boris Koprivnikar, podpredsednik Vlade in minister za javno upravo Republike Slovenije ter nosilec iniciative 'Slovenija – zelena referenčna država v digitalni Evropi': »Najpomembnejše je, da ustvarimo okolje, ki bo prilagojeno novim poslovnim modelom, ki so posledica digitalne transformacije. V moderni družbi potrebujemo hitro komunikacijo, ki bo dostopna vsem in povsod. Potrebujemo odprte podatke, ki se lahko hitro izmenjajo. Delati moramo na modelu sodelovalne ekonomije. Potrebno je urediti tudi področje davkov in področje zaščite potrošnikov. Tipičen, a še zlasti ne enostaven primer je Uber. Kakšen status ima voznik Ubra? Kako ga bomo obdavčili? Kdo je odgovoren za njihovo varnost? Vse to so vprašanja, ki jih moramo nasloviti. Naše pravno okolje na to namreč še ni pripravljeno.« Pri tem je poudaril, da je Slovenija na digitalno transformacijo pripravljena prav toliko, kot ostale države, pomembno pa je, da se hitro in temeljito prilagajamo spremembam: »Vloga politike je, da izboljša življenje državljanov in poslovno okolje v Sloveniji. Moramo doseči, da bodo ljudje hitreje sprejemali znanje, da bodo lažje prišli do dela. Na žalost se spremembe dogajajo zelo hitro in težko je slediti. Časa za planiranje nimamo, moramo ukrepati,« je dodal.  


Alison L. White, globalna direktorica za področje vključevanja skupnosti pri Goodyear in podpredsednica Goodyear fundacije je predstavila, kako vidijo vlogo zaposlenega v digitalni dobi: »Zavedamo se, da nova generacija dela in živi na spletu, zato z veseljem sprejemamo inovacije, ki jih predlagajo. Ko jih vključujemo, lahko dosežemo več. In to je zmagovalna kombinacija.«


Mag. Mitja Jermol, vodja Centra za prenos znanja na področju informacijskih tehnologij, Institut Jožef Stefan je poudaril, da so potrebne spremembe in  vključitev starejših: »Spremeniti moramo pravila in zakonodajo, ker se spreminja digitalna tehnologija. Najprej so obstajali samo računalniki, dodali smo jim internet in dobili komunikacijski medij. Vedno moramo izboljševati tisto, kar imamo, dodajati moramo male, a pomembne inovacije. Poleg tega moramo starejšo populacijo spodbuditi, da bodo pripravljeni na konstantno spremembo, da bodo lahko sledili.«


Matej Potokar, generalni direktor oddelka za storitve in pomoč uporabnikom za Zahodno Evropo pri Microsoftu je opozoril: »Smo sredi industrijske revolucije 4.0 in digitalna transformacija je neizogibna. Ne več da ali ne, pomembno se je vprašati kako. Nihče ne more napovedati v katero smer se bo razvijala v prihodnosti ter kako bo svet izgledal čez 5 let. Za Slovenijo je to zgodovinska priložnost, da prodre na trg, smo ravno dovolj veliki in imamo res dobro osnovo za implementacijo novih modelov.« Poudaril je tudi, da uspeh Microsofta temelji na zadovoljstvu potrošnikov: »Na koncu dneva ni vse v tehnologiji, ampak v tem, kako jo uporabniki razumejo.«


V vlogi aktivnih poslušalcev sta svoje mnenje delila Susan Danger, izvršna direktorica AmCham EU, ki je bila s strani Politica imenovana med 20 najvplivnejših žensk v Bruslju in Janko Medja, direktor Elektrončka. Susan Danger je poudarila pomembnost decentralizacije in prerazporeditev moči od vlade k državljanom: »Sedaj skupine, ki prej niso imele glasu, pridobivajo vpliv. To je rezultat digitalizacije.« Janko Medja pa je opozoril, da moramo vsi prispevati k sprejemanju sprememb in digitalne transformacije: »Biti moramo veliko bolj učinkoviti, hitrejši, delati moramo v partnerstvu in še bolj pomembno, biti moramo odgovorni in zaščititi potrošnike. Najpomembnejše pa je to, da nismo statični, temveč se premikamo naprej in ostanemo pozitivni.« 


AmCham Poslovni zajtrk je potekal v sklopu evropske konference AmChams in Europe 2016 Best Practices, ki jo AmCham Slovenija prvič ponosno gosti v Ljubljani. Mag. Ajša Vodnik, izvršna direktorica AmCham Slovenija, je zbranim gospodarstvenikom in predstavnikom številnih evropskih in evrazijskih držav izpostavila, kako pomembno je povezovanje in medsebojno sodelovanje: »Predstavljajte si, da bi obstajala skupnost, ki ima predstavnike v vseh evropskih in evrazijskih državah. Skupnost, ki bi bila inovativna, pripravljena služiti ne le gospodarstvu temveč v dobrobit države in državljanov, njena vrednota pa je prijateljstvo. Ko vas vse zbrane skupaj danes pogledam, vidim, da ta skupnost že obstaja in veseli me, da smo del nje. Naše odnose moramo negovati in sodelovati, širiti optimizem ter skupaj navdihovati pozitivne spremembe.«


Galerijo slik si lahko ogledate TUKAJ.


Video prispevek je dostopen TUKAJ.


Predstavitev Marka Derče, podpredsednika pri A.T. Kearney Svetovanje d.o.o., je dostopna TUKAJ.

Raziskava Digital Excellence Study je dostopna TUKAJ.




Pokrovitelj:      Medijska partnerja: