sl Slovenščina

Tokrat sklopu »Leadership & Entrepreneurship Days«, v organizaciji Podjetniške mreže CEED.

Poseben gost iz ZDA Jerry Colonna je uvodoma govorili o temi »premagati strah, kreirati in živeti vizijo«, potem pa je v pogovoru izzval predstavnike treh sfer – gospodarstva, izobraževalnega sistema in medijev-, ki lahko pripomorejo k vnovičnemu zagonu družbe.

Jerry Colonna, priznan ameriški investitor, ki je med prvimi investiral v Twitter, Lycos in Geocities pa tudi v slovensko Zemanto; danes svetovno znan licencirani coach; prejemnik mnogih nagrad in navdihujoč so-govornik; človek, ki ga je Upside Magazine imenoval za enega najvplivnejših ljudi sodobne ekonomije, Forbes ASAP pa postavil na seznam najboljših in najvplivnejših investitorjev, se je tokrat postavil v vlogo moderatorja.

Njegovi gostje govorniki so bili:

  • dr. Jernej Pikalo, minister za izobraževanje, znanost in šport R Slovenije
  • špela šipek, dolgoletna novinarka in urednica
  • mag. Dejan Turk, predsednik uprave Si.mobil in predsednik Združenja Manager

V Sloveniji je vse sprejemljivo, le neuspeh je nesprejemljiv vendar je Slovenija polna podjetniškega duha

Tokratni Poslovni zajtrk se je začel z jutranjim plesom za vse udeležence. Koreografijo je pripravila uspešna plesalka Nika Kljun iz plesne šole Bolero, ki večino časa prepleše v Los Angelesu. Njena energija je prevzela gospodarstvenike in politike, ki so z njo zaplesali »jutranji ples« in tako prebudili telo in vse čute, da so lahko prisluhnili enkratnemu motivatorju Jerryu Colonni.

Zaljubljen v Slovenijo in navdušen nad slovensko kreativnostjo je Jerry Colonna slovenskim vodilnim gospodarstvenikom in politikom spregovoril: »Za državo, kjer so gospodarstveniki in politiki pripravljeni plesati na poslovnem dogodku, imam poseben optimističen občutek. Vse bo v redu z vami.«

Jerry Colonna, je podal preprosto formulo, ki označuje pravega podjetnika: »Podjetnik ukrepa navkljub svojim strahovom, je »patološki optimist« in nas navdihuje.« Povedal je, da podjetniki vedno vidijo priložnost za boljši svet, boljšo pot.

Colonna je pozval udeležence, da razmislijo, ali živimo v krizi ali v trenutku priložnosti. Prepričan je, da je Slovenija polna ljudi s podjetniškim razmišljanjem, ki vidijo te priložnost in izpostavil delo Igorja Akrapoviča ter Andraža Torija in Boštjan špetiča iz Zemante. »Slovenija je polna podjetniškega duha, samo odpreti morate oči,« je povedal in postavil izziv: »Ljubljana je odlično mesto za podjetništvo. In če ni, kaj boste naredili glede tega«. Povedal je moto podjetnika: »Delo in zabava sta ena in ista zadeva. In mi smo celo plačani za to.« Poudaril je, da je s tako miselnostjo uspeh zagotovljen.

Razkril je tudi, da ljudje zmotno verjamejo, da podjetniki želijo postati bogati, a večino podjetnikov ne motivira denar, temveč želja po boljšem svetu.

Colonna o Slovencih

»Slovence imam rad, ne vem pa veliko o Sloveniji, lahko vam povem le, kaj sem začutil – Slovenci preveč čakate na pomoč od drugod, pomoč od »njijh«. Kdo so »oni«? Podjetniki vedno sami ukrepajo – ne čakajo na druge. »There are no they – it’s only us« (op.p. Ne obstajajo oni – smo le mi!)

Svoj nagovor je začinil s citatom Robert F. Kennedya: “There are those who look at things the way they are, and ask why… I dream of things that never were, and ask why not?” (op.p. »Obstajajo tisti, ki vidijo stvari take kot so, in se vprašajo, zakaj … Sanjam o stvareh, ki jih nikoli ni bilo in vprašam, zakaj pa ne?”)

»Imate prednosti, pa se jih niti ne zavedate. Bolje ste pripravljeni na globalno ekonomijo, kot se zavedate. Ali ste opazili, da se pravkar pogovarjamo v angleškem jeziku? Naj vas obvestim, da se v ZDA z vami ne bi pogovarjali slovensko…« je nazorno zaključil svoje misli Jerry Colonna.

Collona o sebi

Ameriški vlagatelj je v luči psihologije podjetništva spregovoril tudi o svojem življenju in osebnostni krizi, ki jo je doživel, kljub temu, da je bil že zelo bogat človek. Občutil je notranjo praznino, bil depresiven, imel celo samomorilske misli, bil je zgubljen. Nato se je odločil in naredil prvi korak. Pustil je službo. Nato je začel veliko brati, se seznanil z budizmom ter našel nov smisel življenja, ko je pomagal ljudem prizadetim v potresu v Tibetu: »Ko sem videl posledice potresa leta 2010 v Tibetu, sem vedel, da moram nekaj narediti. Moram izboljšati svet. In sem šel v Tibet.« Spoznal je, da resnično spremembo v svetu lahko omogoči zgolj ustvarjanje ekonomskih priložnosti. »Podjetnika zanima, kaj se dogaja v svetu in deluje na podlagi videnega,« je še dodal.

Colonna o izobraževanju

Dr. Jernej Pikalo, minister za izobraževanje, znanost in šport R Slovenije je ocenil, da se v Sloveniji zavedamo pomembnosti in intenzivno delamo na privzgajanju podjetniške miselnosti in podjetniških vrednot skozi šolski sistem. Slovenski šolski sistem naj bi bil po ministrovih besedah ves čas med 10 in 20 mestom na svetovni kvalitetni lestvici. »Verjamem, da smo imeli dobre potenciale v konstantnih inovacijah v šolskem sistemu,« je še povedal.

»Otrokom predstaviš problem, ne daš jim pa rešitve. Le pomagaš mu najti odgovor,« je Jerryu po svojih besedah predstavil pristop do učenja otrok.

Jerry Collona je za primerjavo šolskih sistemov predstavil dve odločitvi o izobraževanju v Singapurju:

  1. Oznanili so, da bodo računalniški programi prisotni prav v vseh nivojih izobraževanja – kar nujno pripelje do novega načina razmišljanja
  2. Oznanili so, da bodo v šole namestili prototipe 3D tiskalnikov.

Colonna o medijih

»V Sloveniji je vse sprejemljivo, le neuspeh je nesprejemljiv, saj ga obrnete v poraz« je opazil Colonna. S to izjavo je izzval špelo šipek, dolgoletno novinarko in urednico in jo vprašal, kakšno vlogo imajo mediji pri spreminjanju te lastnosti Slovencev.

špela šipek je v iskreni izpovedi razkrila svoj pogled na medije: »Mediji dejansko s(m)o sooblikovalci miselnosti v družbi. Zato v svojem poklicu, ki ga opravljam, čutim veliko odgovornost. Čeprav prihajam ravno iz medijev, sem kritična do trenutne vloge medijev, pa vendar realna, ker dobro poznam dejansko situacijo. Povsod imamo problem krčenja stroškov, kroničnega pomanjkanja časa za generiranje velike količine informacij, zmanjka časa za zdravo novinarsko raziskovanje. Od koder prihajam, smo resnično želeli objavljati pozitivne zgodbe o podjetjih, o start-up-ih, vendar… Zame osebno so pozitivne zgodbe zelo pomembne, vendar že dlje časa opažam, da se mediji dejansko ne zavedamo kako močno orodje imamo v rokah.

Pred 18. leti sem začela delati v novinarstvu, ker sem dejansko želela spreminjati svet. Na koncu sem bila žalostna, depresivna in razočarana. Pustila sem službo, mesto urednice, čeprav še nisem imela zagotovljene službe. Preprosto veš kdaj je čas za odhod, vendar sem morala zbrati res veliko poguma. V tem trenutku sem vedela, kaj bom lahko naučila svojo hči. Ni dovolj, da ji rečem naj se uči, naj bo pridna, naj … Zdaj vem, da ji lahko dam najpomembnejše sporočilo: »Bodi pogumna.«

Menim, da je v medijih največji problem pomanjkanje znanja in spoštovanja – to mislim za Slovenijo in tudi globalno. Mladi novinarji res lahko veliko naredijo, vendar nimajo potrebnega znanja, strokovnosti, izkušenj in potrebne modrosti. Tako ostaja na vseh kanalih veliko nepravilnih informacij. Dejansko se lahko izgubiš v informacijah brez konteksta.

Jerry Colonna je izrazil svoje največje občudovanje nad špelino odkritostjo in njenim pogumom. Strinjal se je, da potrebujemo neodvisne in odprte medije, ki res kažejo s prstom na »slabe fante«, vendar tudi na dobre poslovne zgodbe.

»Predstavljajte si, da bi vam mediji neprestano govorili: »Glejte kako slaba je naša ekonomija. Zakaj? Kaj lahko naredimo, da jo popravimo?«

Spremembe so nujni del življenja

Mag. Dejan Turk, predsednik uprave Si.mobil in predsednik Združenja Manager je spregovoril o svojih nazorih, pogledih in izkušnjah uspešnega poslovneža, stratega, sodobnega liderja: »V tem času nujno potrebujemo navdihujoče in motivirajoče ljudi kot je Jerry in dogodke, kot je ta. Nujno je tudi, da v Sloveniji privzgojimo podjetniški duh že pri otrocih. Iz svojega osebnega in poslovnega življenja lahko povem, da so spremembe nujne in dobrodošle. Zato jih moramo otrokom predstavljati v pravi luči in ne da se jih bojijo.«

VIDEO o dogodku si lahko ogledate TUKAJ.

Sponzorji: