sl Slovenščina

Mountain View, San Francisco. 22. september 2016. Tretji dan obiska gospodarsko razvojne delegacije v Silicijevi dolini je delegacija 26 predstavnikov podjetij iz različnih panog, inštitutov in akademskih institucij obiskala Microsoft, Salesforce, Uber in Celtro.


Tretji dan je delegacija začela z obiskom Microsoftovega tehnološkega centra, kjer so jim predstavili prihodnost – dotaknili so se vseh najpomembnejših vidikov digitalne preobrazbe, kot sta internet stvari in veliki podatki, predstavili pa so tudi holografski računalnik HoloLens ter Surface Hub. Prvi je holografski računalnik za popolnoma novo uporabniško izkušnjo, ki resnični svet obogati z digitalnimi informacijami, Surface Hub pa je napredno orodje za skupinsko delo in sodelovanje, ki na velikem zaslonu združuje spletne sestanke, izmenjavo vsebin in grafične aplikacije.


Hubert Golle, produktni vodja iz Robotine, je glede na to, da Robotina razvija lastno tehnologijo, ob obisku Microsofta izpostavil: »Izjemno pomembno je razumeti svetovne trende pri implementaciji rešitev na tehnoloških platformah. Zato je zanimivo slišati vodilna podjetja v svetu kako razmišljajo o prihodnosti, hkrati pa nas zanima kako bi lahko z lastno platformo, v sodelovanju v velikimi, našli skupne nišne rešitve, ki bi omogočile preboj.«


Tanja Skaza, direktorica Plastike Skaza, je poudarila, da podjetja kot je Microsoft iščejo in ustvarjajo dodano vrednost, preko rešitev, ki olajšajo poslovanje podjetij in njihovih kupcev.


»Tehnologija že od nekdaj spodbuja spremembe in ljudem omogoča, da dosežejo več. Danes je tehnologija prisotna že skoraj povsod: količine podatkov še naprej rastejo, saj jih ustvarjajo tipala in druge 'stvari', povezljivost pa je povsod na voljo storitvam v oblaku, ki skrbijo za inteligentna dejanja. Organizacije, ki razmišljajo in delujejo kot digitalna podjetja, na novo postavljajo pravila igre, usmerjajo rast ter ustvarjajo plodna tla za nove poslovne modele, izdelke, storitve in izkušnje. Veseli nas, da lahko v Microsoftovem tehnološkem središču slovenskim podjetjem pokažemo, kako lahko izkoristijo priložnost za digitalno preobrazbo in se odzovejo na spreminjajoče se potrebe svojih strank ter izkoristijo poslovne priložnosti prihodnosti«, je ob obisku delegacije povedal Robert Trnovec, generalni direktor, Microsoft Slovenija.


V Salesforcu so delegaciji pripravili prav posebno presenečenje. Srečali so se s Petrom Schwartzom, podpredsednikom za strateško načrtovanje, futuristom, inovatorjem in načrtovalcem prihodnosti. Sodeloval je tudi pri scenarijih več filmov, med drugimi Minority Report. Delegacija je spoznala še Andrewa Zingerja, direktorja razvoja partnerske prodaje in Jena Browna, vodjo Customer Evangelsim.


»Digitalizacija in avtomatizacija močno spreminjata in preoblikujeta tudi sam način dela, zaposlene in podjetja. Družba Salesforce je odličen primer 'the future of work' podjetja, kjer 22.000 zaposlenih v različnih državah aktivno soustvarja kulturo podjetja. Izjemno počaščena sem, da smo imeli priložnost spoznati njihovega podpredsednika Petra Schwartza, karizmatičnega vizionarja, ki nas je popeljal v naslednje desetletje in orisal nekaj izhodišč, ki bodo v kratkem močno preoblikovala način dela in življenja. Salesforce je odličen primer, kako naj bi danes podjetja upravljana z zaposlenimi in postavila kulturo, ki je pravi magnet za talente in generacijo Y. Kot je Peter izpostavil, zaposleni bodo tudi v bodoče duša in srce organizacije. Roboti/umetna inteligenca pa bodo ljudem le poenostavili delo ter ga naredili še bolj zanimivega«, je o svojih vtisih iz obiska povedala Laura Smrekar, partner in vodja marketinga ter odnosov z javnostmi v Competu.


Nevenka Črešnar Pergar, direktorica NP Consulting, je bila navdušena nad predstavljenim in je izpostavila, da Salesforce podjetjem omogoča, da strankam ponudijo najboljšo možno storitev ter spreminjajo naš način delovanja in mišljenja.


Uber je visokotehnološki startup, ustanovljen leta 2009 v San Franciscu, ki spreminja zasnovo urbane mobilnosti v že več kot 500 mestih po vsem svetu oziroma v 75 državah med njimi tudi 21 držav članic Evropske unije. Gre za digitalno platformo, ki povezuje potnike s preverjenimi ponudniki prevozov na pregleden, preprost in zanesljiv način prek Uberjeve mobilne aplikacije, ki si jo lahko vsakdo naloži brezplačno. Uber prinaša uporabnikom možnost varnega, udobnega in dostopnega prevoza. Po vsem svetu pa se vsak dan prek Uberjeve platforme opravi več kot sedem milijonov voženj. Na področju srednje in vzhodne Evrope so prisotni tudi na Poljskem, Češkem, Hrvaškem, Slovaškem v Romuniji in tudi Ukrajini. Iz Ubra so ob obisku delegacije sporočili, da so z obiskom zadovoljni in veseli dobrega sodelovanja z ministrom Koprivnikarjem. Želijo si čim prej  vstopiti na slovenski trg in pomagati Ljubljani ohranjati razvoj na področju mobilnost, tudi v okviru Zelene prestolnice Evrope 2016.


Ob obisku Ubra je Boris Koprivnikar, podpredsednik Vlade RS in minister za javno upravo izpostavil: »Velik izziv in priložnost, ki ga pred sodobne družbe postavlja digitalna preobrazba, se odraža v pojavu in hitrem vzponu t.i. sodelovalnih platform. V okviru pozicioniranja Slovenije kot Zelene referenčne države v digitalni Evropi želimo tudi za delovanje teh platform zagotoviti urejeno in pošteno okolje za njihovo delovanje in razvoj. Uber s svojo dejavnostjo prinaša korenite spremembe v urbano mobilnost, pozitivno pa vpliva tudi na zaposlitvene možnosti in splošen gospodarski razvoj ter boljšo kakovost življenja. Prenos platform, ki so nastale v ameriškem gospodarskem okolju, v Evropo postavlja poseben izziv, ki ga lahko rešijo v tesnem sodelovanju samo odgovorna proaktivna vlada in partner, ki razume drugačne koncepte delovanja evropskega  poslovnega ekosistema.«


Minister Koprivnikar pa je z Ubrom podpisal tudi skupno pismo o nameri in ob tem povedal: »Uber se je izkazal kot odgovoren in zavzet partner, s katerim želimo okrepiti razvojno sodelovanje, da bi skupaj prišli do učinkovitih modelov primernih za evropsko okolje. S tem bomo v Sloveniji pospešili razvoj novih dejavnosti, Uber pa bo lahko hitreje širil svoje delovanje.«


Kakšen pa je pogled osebe na Slovenijo, ki je odraščala v Sloveniji, sedaj pa je soustanovitelj globalno uspešnega podjetja? »Pri šestnajstih sem šel prvič v Štirko. Na tivolski pumpi sem pobral liter cenenega rdečega in čike. Bilo je v četrtek zvečer. Naslednji dan sem k pouku prišel enkrat po tretji uri, preostanek dneva pa preživel s punco v parku ob šoli. Ob koncu leta sem imel rekordno število neopravičenih. Nihče me ni obsojal, dokler sem šolo dobro zdeloval. In sem jo. Za to so poskrbeli najboljši učitelji na svetu na najboljši gimnaziji na svetu. In tudi zaradi njih sem imel najboljšo mladost na svetu. To je največ, kar ti država lahko da«, je bil  iskren Matevž Klanjšek, Celtrin soustanovitelj in vodja produkta.


Celtra je globalno podjetje, ki s svojim produktom AdCreator ponuja najboljšo rešitev za mobilno oglaševanje. AdCreator je orodje v katerem se kreirajo, servirajo in merijo oglasi. Med glavnimi uporabniki so velike založniške hiše, oglaševalske mreže, medijske agencije, kreativne agencije in najpomembnejši segment, ki je tudi Celtrin fokus, blagovne znamke in oglaševalci direktno. Trenutno ima Celtra na svoji platformi več kot 3.000 blagovnih znamk (med njimi več kot 300 "Fortune 500" znamk), več kot 400 založniških hiš (kot so CNN, Bloomberg, Time Inc.), v enem letu pa servirajo približno 50 milijard prikazov oglasov. Vsi trije ustanovitelji podjetja, Miha Mikek, Matevž Klanjšek in Maja Mikek so Slovenci, med devetimi globalnimi pisarnami pa ima Celtra še vedno največjo prisotnost v Ljubljani, s 45 inženirji. Celtrin največji trg zaenkrat predstavljajo ZDA, kar 80% vseh prihodkov, vendar v prihodnjih letih nameravajo prisotnost porazdeliti v ZDA 60%, Evropi 20% in Aziji 20%.  


Miha Mikek, Celtrin ustanovitelj in direktor je pojasnil zakaj kljub globalnemu delovanju Celtra razvoj ohranja prav v Sloveniji: »Celtra je ameriško podjetje s slovenskim srcem in možgani. Naša ekipa v Ljubljani ni posledica zasledovanja stroškovne učinkovitosti, temveč je strategija zasledovanja izjemnega talenta, ki ga lahko privabimo v naše podjetje – to je za nas ključno!«


Maja Mikek, Celtrina soustanoviteljica in vodja financ pa je dodala: »Celtra je za svoj uspeh primarno zahvalna prav slovenskemu talentu in slovenski infrastrukturi, od šolskega sistema, finančne podpore in nasploh ugodnega okolja, ki nam mnogim Slovencem doma ali po svetu omogoča uresničevati svoje sanje in ambicije. S takšnimi obiski in izmenjavo mnenj smo na dobri poti, da najprej slišimo in nato uresničimo še čim več pogojev, ki omogočajo vrhunske uspehe bodisi v gospodarstvu, znanosti, vodenju držav, podjetij ali organizaciji družb. Na tak način bomo zanetili še več malih "Celter", ki zelo pozitivno učinkujejo na razvoj slovenskega gospodarstva in družbe.« 


»Digitalna transformacija je izjemna priložnost za Slovenijo in Slovence in super je, da skupaj premislimo, kako jo izkoristiti. Pri tem namreč ni važno koliko ima neka država rude, nafte ali starega kapitala. Šteje kakovost in število IKT strokovnjakov, ambicija zmagovati na globalnem trgu in seveda moramo poskrbeti, da je v Sloveniji prijetno živeti, enostavno poslovati in imeti odlično tehnološko infrastrukturo. In veliko letalskih povezav«, je o iniciativi in namenu obiska delegacije izpostavil Gregor Smrekar, Vodja operacij v Celtri.


V naslednjih dneh bo delegacija obiskala še sledeča podjetja in institucije: Tesla, LinkedIn, Facebook, Google, Univerzo Stanford in uradno odprtje ABC Acceleratorja v Silicjevi dolini.


Gospodarsko razvojno delegacijo organizira AmCham Slovenija, ob podpori Javne agencije Spirit Slovenija. Udeleženci delegacije bodo dobili vpogled v razmišljanje in delovanje  vodilnih  razvojnih centrov ter podjetij,  ki vzpostavljajo ključne platforme digitalne transformacije. Prav tako bo ponovno omogočila  promocijo in utrditev iniciative »Slovenija – zelena referenčna država v digitalni Evropi«. 


Pobuda za organizacijo razvojne delegacije v ZDA je po lanskem obisku, ki je potekal pod vodstvom predsednika vlade dr. Mira Cerarja, tokrat prišla s strani gospodarstva pod okriljem AmCham Slovenija. Gre za podjetja, ki se na eni strani zavedajo trenutka in priložnosti, ki jih ponuja »4. industrijska revolucija«, hkrati pa dobro vedo kaj čaka tiste, ki se ne bodo pravočasno prilagodili oziroma še več, prevzeli aktivne vloge. Ob podpori predsednika vlade, bo na tokratni poti vlado predstavljal Boris Koprivnikar, podpredsednik vlade in minister za javno upravo, ki v okviru iniciative »Slovenija – zelena referenčna država v digitalni Evropi« koordinira vladne aktivnosti na področju digitalne transformacije.


Več informacij o gospodarsko poslovni delegaciji je dostopnih tukaj.