sl Slovenščina

 

Z znanjem, izkušnjami in razvejano mrežo partnerjev v ZDA svojim članom pomagamo odpirati priložnosti na trgu ZDA. V ta namen smo organizirali tudi tokratni AmCham Fokus: Going Global, ki je prisotnim omogočil realen vpogled na začetek poslovanja v Združenih državah Amerike. Z nami so bili Boštjan Leskovar, izvršni direktor Unior, Matjaž Čemažar, Predsednik uprave, Domel in Andraž Štalec, direktor in soustanovitelj podjetja Red Orbit.

V konkurenčnem okolju velja, da moramo biti s podjetjem fizično prisotni tudi na tujem trgu. Boštjan Leskovar, izvršni direktor Unior je rangiral stopnje prisotnosti in za najvišjo določil lastništvo maloprodaje v ZDA. Pojasnil je, da iz Evrope ne moreš postati sistemski dobavitelj, potrebno se je lokalno pozicionirati v isti državi kot se nahaja tvoj glavni kupec. Pri temu je nujno ponotranjiti zavedanje, da zaradi svoje velikosti in raznolikosti, ameriški trg ne more biti enoten megalomanski trg. Slovenska podjetja nimajo te kapitalske moči, da bi lahko konkurirala z vlaganjem v promocijo blagovne znamke. “Ameriški trg je ogromen in tam konkurira cel svet. Oni imajo za naše pojme enormne budgete. Ameriškega trga ne smeš jemati s slovensko mentaliteto,” je komentiral Leskovar.

Vsi gosti so se strinjali, da smo navajeni na majhnost in varnost Slovenije, ob širitvi na tuje trge pa  se soočamo s tremi glavnimi izzivi: velikost trga, velika konkurenca in konsolidacija trga. Recept za uspeh, ki nam ga je zaupal Andraž Štalec, direktor in soustanovitelj podjetja Red Orbit pravi, da je za uspeh potrebno vse – inovativnost, unikatnost, dobra zgodba, še posebej pa izredno dober poslovni model. Štalec je izpostavil, da se to premalo poudarja in da morajo biti vse aktivnosti ustrezno stestirane, saj je v nasprotnem primeru težje zadeti “pravi match”, kar pa je ključno ob vstopu na tuje konkurenčne trge.

Leskovar je nadaljeval, da so pri B2B poslovanju ključne reference in renome: “Ni enovitega koncepta, za vsako stvar velja nekaj drugega.” Matjaž Čemažar, Predsednik uprave Domel, je razložil, da je pri B2C poslovanju zgodba čisto drugačna: “Če ne boš vložil v marketing, ne bo nič.” Iz svojih izkušenj je opozoril na odprtost in raznolikost ameriškega trga ter izpostavil drugačne navade in načine poslovanja. Štalec je v nadaljevanju kot orodje pomoči predstavil Market Finder, ki lahko prek različnih kriterijev oceni, koliko je podjetje pripravljeno za tujino. Omogoča tudi, da zelo hitro preverimo, kateri trgi so primerni za naš izdelek ali storitev. Pri temu nam je podal še naslednja priporočila: “find your digital USB, lock in your customers, remove air refraction, build up online brand.”

Sodelujoči so zaključili, da je ob poplavi konkurentov v ZDA dober marketing mix zgolj predpogoj, osnova za dolgoročni obstanek podjetja pa je kakovostni izdelek.