sl Slovenščina

Na srečanju AmCham Komisije za prihodnost dela in izobraževanja, ki je potekalo 18. aprila 2025 v prostorih podjetja PwC Slovenija, so se člani in članice komisije skupaj z gostom, antropologom dr. Danom Podjedom, poglobili v razmislek o tem, kako digitalna preobrazba oblikuje prihodnost dela in izobraževanja – ter kakšno družbo s tem ustvarjamo. 

Osrednji poudarek razprave je bil na tem, kako se kot posamezniki in kot družba odzivamo na hitre tehnološke spremembe. Dr. Podjed je skozi antropološko prizmo predstavil več ključnih izzivov: od izgubljanja zmožnosti zbranosti in empatije zaradi digitalnih motilcev, do nevarnosti, da generacija Z postane največji socialni eksperiment vseh časov – generacija, ki odrašča z zasloni, a hkrati poroča o največji stopnji tesnobe, depresije in osamljenosti doslej. 

V razpravi smo se dotaknili perečih vprašanj: 

  • Kakšne spretnosti potrebujemo za prihodnost? 
  • Kako ohraniti odpornost in človečnost v času hitrih sprememb? 
  • Ali znamo še sanjati sami, brez vpliva tehnologije? 
  • Kje je meja med koristjo digitalizacije in pravico do odklopa? 

Srečanje je udeležence opomnilo na preprosto, a pogosto prezrto resnico – sreče ne najdemo le v sebi, temveč predvsem ob sebi, v odnosih z ljudmi, ki jih imamo radi. To sporočilo je dr. Podjed simbolično povzel s »štampiljko človečnosti«, ki je zaznamovala konec razprave in poudarila, da mora biti tudi prihodnost dela in izobraževanja zasnovana na sočutju, bližini in medsebojnem razumevanju.