sl Slovenščina

Srečanje AmCham Komisije za prihodnost dela in izobraževanja, ki je potekalo 9. junija 2025, je bilo namenjeno razpravi o enem izmed najaktualnejših trendov na področju razvoja kompetenc: mikrodokazilih. Gre za digitalna potrdila o usvojenih veščinah, pridobljenih v formalnem in neformalnem okolju, ki vse bolj postajajo del strategij za razvoj kadrov in individualnih kariernih poti. 

Srečanje je odprlo ključna vprašanja: 

  • Kako zagotoviti kakovost in verodostojnost mikrodokazil? 
  • Kako jih vključiti v kadrovske procese podjetij? 
  • Kako povezati akademsko okolje, gospodarstvo in odločevalce v skupno vizijo? 

 

Pogled akademskega okolja: standardi, kakovost in sodelovanje z delodajalci 

Gostja srečanja Tamara Boh, pomočnica glavnega tajnika Univerze v Ljubljani, je predstavila, kako se je Univerza lotila sistemskega uvajanja mikrodokazil. V letu 2024 so na UL že začeli z izvedbo akreditiranih krajših usposabljanj, ki omogočajo hitro, a kakovostno pridobivanje znanja. Mikrodokazila temeljijo na sodelovanju z delodajalci, ki predlagajo vsebine – te pa skupaj z univerzitetnimi strokovnjaki oblikujejo program, ki ga odobri Programski svet za vseživljenjsko učenje. Proces vključuje tudi evalvacijo s strani udeležencev in podjetij. 

Podatki kažejo na hitro rast: v letu 2025 je bilo potrjenih že 89 programov, od tega jih je bilo več kot polovica tudi uspešno izvedenih. Najpogostejši udeleženci so zaposleni, ki želijo razširiti svoja znanja na področjih, kot so zeleni prehod, digitalizacija, varnost in zdravje. 

 

Iz prakse gospodarstva: primer podjetja Lek 

Svojo izkušnjo sodelovanja z akademskim okoljem je delila tudi dr. Darja Ferčej Temeljotov iz podjetja Lek. Predstavila je prvi pilotni projekt, v katerem so z Univerzo v Ljubljani razvili izobraževanje, prilagojeno točno določenemu kompetenčnemu izzivu podjetja. Poudarila je, da mikrodokazila zapolnjujejo vrzel med dolgoročnimi študijskimi programi in trenutnimi potrebami gospodarstva. 

Za sodelovanje v programu so izbrali deset zaposlenih, ki jih je izobraževalo predavateljsko osebje z Biotehniške fakultete ob podpori internih mentorjev iz Leka. Ključna vrednost projekta je bila možnost hitre pridobitve specifičnega znanja na preverjeno kakovosten način – z dokazilom, ki bo v prihodnje priznano tudi na evropski ravni in prenosljivo med delodajalci. 

Mikrodokazila niso zgolj nov format izobraževanja – so odgovor na hitro spreminjajoče se potrebe trga dela, kjer čas, kakovost in ustreznost kompetenc postajajo ključne valute prihodnosti.