AmCham Slovenija v okviru programa Best of the Best že sedmo leto zapored išče in nagrajuje najboljše poslovne prakse v podjetjih, članih AmCham Slovenija. V sklopu Inovativnost so se predstavili izjemni posamezniki in skupine, ki s svojimi inovativnimi poslovnimi praksami v slovenski poslovni prostor vnašajo nova znanja, pristope, izdelke, procese in poslovne modele. Letošnji zmagovalec v sklopu Inovativnost je podjetje Hidria s projektom Hidria Bond.
Projekt Best of the Best izpostavlja, predstavlja in nagrajuje najboljše poslovne prakse. Izjemni projekti in najboljše poslovne prakse v slovenski poslovni prostor vnašajo nova znanja, pristope, izdelke, procese in poslovne modele na inovativen način. S svojo kreativnostjo in energijo ne motivirajo le zaposlenih v podjetjih, ampak celotno poslovno skupnost, s povezovanjem, sodelovanjem in zaupanjem pa širijo znanje, izkušnje in optimizem.
Letošnji izbor je malce zamaknila epidemija koronavirusa, zato bo projekt Best of the Best rdeča nit AmChamove jeseni. Izbor letos poteka virtualno, vse tri dogodke bomo v živo prenašali iz tehnološkega centra Triglav Lab, povezuje pa jih Miha Brajnik.
V sklopu Inovativnost so se predstavili:
-
- Hidria: Hidria Bond (nova tehnologija spajanja pločevine elektromotorjev)
-
- Kemijski inštitut: Projekt NICKI
-
- mBills: Mobilna denarnica za življenje (1. praktični primer odprtega bančništva v regiji)
Naziv najboljšega v sklopu Inovativnost in s tem uvrstitev v finale za najboljšo prakso leta 2020 je po izboru občinstva, komisije Best Practice Academy in aktivnega poslušalca, Marjana Beltrama, izvršnega direktorja za turizem in storitve mobilnosti, Nomago, pripadel podjetju Hidria s projektom Hidria Bond.
»Inovativnost in kreativnost sta edina prava odgovora na trenutne razmere. Tudi s projektom Best of the Best smo dokazali, da smo prilagodljivi in da znamo odreagirati in vesela sem, da nadaljujemo inovativno pot. Z vsemi projekti, ki smo jih spoznali danes, pa dokazujemo, da bo povezava znanosti in gospodarstva tista, ki bo družbo popeljala naprej,« je povedala Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija.
»Tudi letošnja sezona Best of the Best bo drugačna, z virtualnim občinstvom, z novim voditeljem in z novimi nagradami. To leto je namen drugačen in projekt vidim v drugi dimenziji. Projekti Best of the Best so razvojni projekti. Tisto kar se zdi, da v toku krize lahko postavimo na stranski tir, ampak so ključni za razvoj. Zato je to odlična priložnost, da jih pokažemo, damo priznanje in zagon za naprej,« pa je povedala vodja projekta Best of the Best Tonja Avsenik.
Zmagovalni projekt:
Hidria: Hidria Bond
Elektromotorji in električna energija so prisotni povsod – od gospodinjskih aparatov do prevoznih sredstev. V želji po izdelavi energetsko učinkovitejših motorjev, ki z dano enoto energije opravijo več dela, so v Hidrii v sodelovanju s partnerji razvili novo tehnologijo spajanja, imenovano Hidria Bond. Tehnologija je plod slovenskega znanja in razvoja, pri razvoju sta sodelovala še Kemijski inštitut in podjetje Jutronic. Omogoča spajanje s posebnim postopkom lepljenja elektropločevine, ki zmanjšuje izgube zaradi spajanja, povečuje trdnost ključnih delov elektromotorja in motorjem pri višjih vrtljajih omogoča bistveno tišje delovanje od obstoječih. Je patentirana in poleg inovativnega pristopa prinaša tudi prihranke v proizvodnem procesu, saj celoten gradnik izdelave poteka znotraj ene naprave. Hidria Bond je uporabna v vseh segmentih elektromotorjev, od domače bele tehnike do visokoinovativnih vesoljskih tehnologij, saj motorji, narejeni s Hidrio Bond, porabijo manj energije. Za tehnologijo Hidria Bond se najbolj zanimajo najpomembnejši globalni proizvajalci prestižnih avtomobilov in industrijske tehnike iz svetovno najpomembnejših trgov Evrope in ZDA.
Druga dva finalista:
Kemijski inštitut: Projekt NICKI
NICKI, notranjo spodbudo raziskovalnim projektom Kemijskega inštituta, so na inštitutu zasnovali zato, da bi lahko uspešno tržili lastne odlične inovacije in se približali potrebam industrije, ter da se izumi in inovacije ne bi izgubili na trgu. NICKI je t.i. ‘Proof-Of-Concept’ (PoC) projekt, ki je namenjen dvigu tehnološke stopnje razvoja izumov in inovacij na takšno raven, kot jo pričakuje industrija. NICKI predstavlja pomemben korak v povezavi med znanstvenimi raziskavami in industrijo, saj dvig tehnološke stopnje raziskav vodi do boljših možnosti za komercializacijo in do lažjega prenosa znanja na trg. Kemijski inštitut je prva slovenska javna raziskovalna ustanova, ki je z notranjo spodbudo NICKI storila korak naprej pri podpori raziskovalnih projektov na nizkih tehnoloških stopnjah razvoja. V letu 2019 so s pomočjo zunanjega člana komisije izbrali tri projekte, ki so prejeli NICKI finančno spodbudo, in s katerimi v letu 2020 nadaljujejo razvojno pot proti industriji. Želijo pa si, da bi s projektom NICKI spodbudili širši dialog za vzpostavitev PoC spodbud na državni ravni. Na ta način bi se ciljna skupina povečala, raziskovalci pa bi bili še toliko bolj motivirani za dejansko komercializacijo svojih inovacij in izumov.
mBills: Mobilna denarnica za življenje
Zaradi težav in omejitev, ki spremljajo gotovinsko in kartično plačevanje, je mBills, slovensko fintech podjetje, leta 2015 lansiralo prvo mobilno denarnico v regiji in ponudilo odgovor na izvorno težavo, povezovanje vseh deležnikov (uporabnikov, trgovcev, bank) na isti imenovalec. Opredelili so interni projekt »Mobilna denarnica za življenje, odprto bančništvo v regiji«, znotraj katerega so definirali tako funkcionalnosti same rešitve, kot posebne aktivnosti z namenom ozaveščanja o brezgotovinskem plačevanju, ki je tudi brezpapirno in ekološko prijazno. Projekt poudarja sledeče prednosti: telefon imamo vedno s seboj, zato je plačevanje z njim zelo hitro in priročno. Prihranimo čas. Plačevanje položnic, e-računov in nakazovanje na mBills ali TRR vseh bank (v Sloveniji in tujini) je brez mBills provizij. Prihranimo denar in stroške papirja. Pri vsakem nakupu z mBills je uporabnik obveščen z brezplačnim obvestilom. Večja varnost in boljši nadzor. Rezultati kažejo, da je mBills na pravi poti, saj so leto 2020 začeli z več kot 75.000 zadovoljnimi uporabniki ter skoraj 2000 prodajnimi mesti. Poleg volumnov, uporabnikov in števila transakcij so povečali tudi ekipo, saj zdaj kar 16 zaposlenih živi za vizijo ustvarjati enostavno in varno mobilno plačevanje.
Posebna zahvala pri dogodku Best of the Best Inovativnost gre podpornikom in partnerjem programa Best of the Best, generalnemu pokrovitelju, Zavarovalnici Triglav, ter partnerjem programa, Nomago, Luna TBWA in Hiša vizij.
Posnetek dogodka si lahko ogledate TUKAJ.
Vir fotografije: Unsplash