Danes smo na ministra za vzgojo in izobraževanje Republike Slovenije dr. Darja Feldo naslovili pismo prof. dr. Andreja Brodnika, vodje strokovne skupine RINOS in nosilca iniciative v okviru Partnerstva za spremembe, v okviru katerega v letošnjem letu rešujemo tudi izziv »Uvedba obveznega predmeta Računalništvo in informatika v osnovne in srednje šole – da bomo snovalci svoje prihodnosti«, ki ga je prijavila Fakulteta za računalništvo, Univerza v Ljubljani.
V pismu Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, ob podpori Ministrstva za digitalno preobrazbo in Vlade Republike Slovenije, prosimo in pozivamo, da prevzame odgovornost za enakopravno in konkurenčno prihodnost mladih v Sloveniji in celotne družbe ter kot eno ključnih in nujnih sprememb uvede obvezni predmet RIN (računalništvo in informatika) v osnovne in srednje šole ter vsebine v kurikul vrtcev.
Evropa med glavne strateške cilje postavlja preoblikovanje v pametno, trajnostno in vključujočo družbo in gospodarstvo. Evropa postavlja preoblikovanje v pametno, trajnostno in vključujočo družbo in gospodarstvo. Da pa bi to dosegli si je EU zadala cilj, da bo imelo do leta 2030 vsaj 80 % vseh odraslih osnovne digitalne veščine ter 20 milijonov novih strokovnjakov za IKT vključno z več ženskami. Tudi včerajšnji govor izvršne podpredsednice Evropske komisije in komisarke za konkurenčnost gospe Margrethe Vestager dokazuje, da mora biti to ena od prioritet držav v EU.
Priporočilo za države članice je, da pospešijo svoj pristop k povečanju digitalnih znanj in veščin na naslednje načine:
- S tem, da se za digitalne veščine prizadevajo celotne vlade in ne le pristojna ministrstva.
- S spodbujanjem medpredmetnih pristopov na vseh ravneh izobraževanja. To pomeni, da bi morali digitalne veščine vključiti v vse predmete, uvesti pa tudi samostojen predmet.
- Z združevanjem vseh, ki imajo vlogo pri pomoči ljudem za pridobivanje digitalnih veščin. Učitelji in podjetja, starši in družine.
Celotno PISMO je na voljo TUKAJ.