Na AmCham Reinvention zajtrku, ki je odprl Poslovni Strateški forum Bled, smo slišali, da so spremembe neizogibna stalnica v naših življenjih, ki jih moramo ponotranjiti in razumeti kot možnost za razvoj, izobraževanje in izboljšanje sveta, v katerem živimo.
Na AmCham Reinvention zajtrku z naslovom “Napovedovanje nepredvidljivega: kako zmagovati v toku nenehnih sprememb?” smo se vprašali, kako uspeti v dobi nepredvidljive (ne)stabilnosti, s katerimi izzivi se soočajo podjetja in kako se postaviti na noge po poslovnem neuspehu. Zanimalo nas je, kako se lahko podjetja najbolj prilagodijo novi realnosti, kako v času bliskovitih sprememb ostati na vrhu, in ali smo pripravljeni na družbo 5.0. V razpravi, ki jo je povezovala Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija in podpredsednica organizacije AmChams in Europe, so sodelovali Joe Dumoulin, vodja tehnoloških inovacij v podjetju Verint, Marten Kaevats, državni svetovalec za digitalizacijo Vlade Republike Estonije, Joško Mrndže, regijski direktor Google Adriatics, Gregor Potočar, direktor SAP Južna in vzhodna Evropa, ter Matthias Sachs, direktor korporativnih zadev Microsofta Srednja in vzhodna Evropa. Kot izzivalci v razpravi so nastopili Ina Kukovič Borovnik, ustanoviteljica BELEVODE, Niko Slavnič, profesor na Poslovni šoli Bled (IEDC), ter Uroš Majcen, vodja oddelka SOC pri S&T.
Na vprašanje, kako so podjetja pomembna pri uvajanju sprememb in inovacij, je Joško Mrndže odgovoril, da so disrupcije in spremembe neizogibne, zato jih je potrebno uporabiti v svojo korist. “Vseobsegajoča kompetitivnost in razmišljanje iz različnih zornih kotov je za nas dobro, vse skupaj je le vprašanje tega, kako odporni in prilagodljivi smo,” je povedal. Potočar je ob tem dodal, da so se v preteklosti spremembe dogajale veliko počasneje, zdaj pa so spremembe del našega vsakdana. “Recept za preživetje je tak, da se prilagajaš tako hitro, da spremembe in prilagajanje postanejo neke vrste hobi, “bodi boljši, kot si bil včeraj” pa naša mantra,” je povedal in dodal, da se je podjetje SAP že večkrat v svoji zgodovini uspelo preoblikovati in na novo vzpostaviti.
Matthias Sachs je povedal, da je kot predstavnik Microsofta počaščen, da je lahko del sprememb v svetu. “Microsoft se je z novim vodstvom zelo spremenil in ko potujem po svetu, vidim veliko željo, da bi se spremenili. Predvsem mladi si želijo doprinesti, se sprašujejo, kaj lahko spremenimo, da izboljšamo razmere v državah,” je povedal Sachs. “Apetita za spremembe je veliko, seveda pa moramo ob tem govoriti o odgovornosti in transparentnosti, ponotranjiti spremembe in se prilagoditi,” je še dodal. Marten Kaevats pa je dejal, da je pri estonski digitalni transformaciji šlo predvsem za spremembo kulture in razmišljanja, tehnologija je tu igrala manjšo vlogo. “Tehnologija igra svojo vlogo, a je le sredstvo, pri spremembah gre predvsem za spremembe kulture in načina razmišljanja, kar je veliko bolj pomembno,” je še dodal. Joe Doumulin, ki se ukvarja predvsem z umetno inteligenco, pa je povedal, da je potrebno tudi AI ves čas spreminjati in prilagajati, saj le tako lahko pomaga uporabnikom in najde rešitve.
Sprememba kulture in načina razmišljanja
“Novi vodja Microsofta je resnično spremenil kulturo v podjetju. Bolj smo se posvetili našim strankam in uporabnikom, nismo mislili samo na dobiček. Kako nas je prepričal? Tako, da tudi sam živi v skladu s takšnimi vrednotami. Prizemljen pristop, ki se osredotoča na ljudi, demokratizacijo in transformacijo, to nas je prepričalo, saj si vsi želimo biti boljši,” je primer Microsofta predstavil Sachs. Potočar pa je na primeru SAP-a povedal, da se podjetja od izključno na dobiček usmerjenega mišljenja premikajo v smeri transformacije in sodelovanja. “Sodelujemo s svojimi tekmeci, tako postajamo platforme za nove posle. V stare korporacije pripeljemo nove družbe, ki jih ne priključimo in na njih pozabimo, ampak jih vključimo, vzamemo dobre stvari in jih povežemo,” je dejal in dodal, da postajajo taka podjetja platforme sprememb. Mrndže je ob tem dodal še, da je v podjetju potrebno ustvariti pogoje, kjer se bodo spremembe in inovacije zgodile same od sebe, ljudje pa bodo imeli okoli sebe varno okolje, kjer bodo lahko ustvarjali. “Res je, da bodo z razvojem tehnologije nekatera delovna mesta izginila, ampak bomo imeli več časa in priložnosti za kreativnost. In če je naša misija, da s pomočjo tehnologije zagotovimo, da bodo informacije na voljo in uporabne za vse, bo svet zagotovo postal bolj demokratičen kraj,” je še dodal.
Marten pa je ob tem dodal, da v Estoniji način vladanja gradijo tako, da imajo ljudje dejansko besedo. “Ne samo politično vodstvo, ampak tudi podjetja in civilna družba, sodelovati moramo in ljudem ponuditi možnost, da lahko izražajo svoja mnenja in svoje potrebe. To je ključ,” je povedal predstavnik estonske vlade in dodal, da gre pri tem za spodbujanje zavedanja pri ljudeh, da bodo želeli imeti možnosti. “Ljudje ne rabijo vedeti vsega, ampak stvari jih morajo zanimati. Ko nam uspe zgraditi tak sistem razmišljanja, smo zmagali,” je še povedal in dodal, da so v Estoniji zdaj pred izzivom, kako zgraditi družbo, ki bo razumela vse razsežnosti umetne inteligence.
Ključ je v primerni izobrazbi
Govorci so se strinjali tudi, da je potrebno v želji, da se prilagodimo spremembam, primerno uporabiti in prilagoditi izobraževanje. “Izobraževanje za družbo na splošno, to je ključnega pomena. Beg možganov in staranje populacije sta težavi, ki pestita večino svetovnih držav, in zato države pogosto zaostajajo na področju digitalne pismenosti. Ljudje bi rabili dostop do osnovnih digitalnih znanj, saj bodo le-ta v bližnji prihodnosti nujnost v 90 odstotkih služb v Evropski uniji. Na nas, na podjetjih, na vladi in na javnem sektorju je, da se povežemo in ljudem ponudimo vsaj osnovna digitalna znanja,” je povedal predstavnik Googla. Tudi Sachs se je strinjal, da je izobrazba ključnega pomena, saj so tehnologije, digitalizacija in AI realnost, a morajo biti dostopne vsem ljudem na svetu. “Osnovna izobrazba je ključ. Ne bomo rešili vseh ljudi, nekateri bodo zaostali, a spodbujanje dialoga nas bo popeljalo v pravo smer,” je še dodal.
AmCham Reinvention zajtrk je bil del Poslovnega strateškega foruma Bled 2019 z naslovom “Napovedovanje nepredvidljivega”.
Posnetek celotnega AmCham Reinvention zajtrka si lahko ogledate na naši Facebook strani.
Fotografije z dogodka si lahko ogledate na naši Facebook strani.