sl Slovenščina

Ljubljana, 16. januar 2013 – Podjetniški center CEED Slovenija je skupaj s Studiem Moderno, podjetjem Marg (BCSocial) in Ameriško gospodarsko zbornico – Amcham Slovenija ter ameriškim veleposlaništvom v Sloveniji v sklopu konference »Leadership & Entrepreneurship Days« v Slovenijo povabil Jeffa Hoffmana, ustanovitelja in menedžerja več ameriških podjetij, ki jih je z uspešno prebojno strategijo pripeljal do prevzemov in vstopov na borzo. Najbolj znano med njimi je Priceline.com. Sodeluje tudi na državni ravni v okviru President Obama’s National Advisory Council on Innovation and Entrepreneurship. S slovenskimi podjetniki se v teh dveh dneh pogovarja, kako rasti in graditi prebojna podjetja ter kako prebuditi prebojno miselnost, ki bo osnova bolj odprti, inovativni in podjetni slovenski družbi.

Ključno vprašanje, ki je zanimalo 200 podjetnikov in meanedžerjev, ki so se udeležili torkove konference, je, kako narediti preboj. Dobra ideja, pravi Hoffman, še ne prinese posla. Do prebojne ideje prideš, ko spremljaš in razmišljaš o svetu izven svojega vsakdanjega konteksta, za kar si je treba vsak dan vzeti vsaj dvajset minut časa. Za uspeh pa je najpomembnejši namen. Namen, ki te vodi vsak dan in je večji od denarja, saj tudi takrat, ko denarja ne ustvarjaš, vztrajaš in iščeš nove načine. Preboj dosežeš, ko delaš s strastjo, ko se popolnoma predaš in si pripravljen res trdo delati, kar pomeni delati takrat, ko je treba, več in bolje. Brez velikih sanj, visokih ciljev in mentorjev preboja ni, pravi Hoffman. Lepo ga je dopolnil Simon Devonshire, ki meni, da so najboljši mentorji največkrat kar sovrstniki, ki se ukvarjajo s podobnimi izzivi in problemi. Od njih se boste naučili največ, poudarja direktor Wayra Europe, največjega pospeševalnika za start-up podjetja na svetu, ki odpira center v Pragi, enako pa razmišljajo tudi v CEED programih, kjer povezujejo podjetnike s podobnimi izzivi, da si lahko med seboj pomagajo.

V današnjih časih je priložnosti za preboje precej več, saj prihaja do spremembe, ko star sistem ne deluje več in podjetja propadajo, hkrati pa se ponujajo priložnosti mladim, prilagodljivim in inovativnim podjetjem. Nov sistem namreč ne temelji več na kapitalu, ampak na znanju, idejah, ljudeh in ostalih neoprijemljivih dejavnikih, je na podjetniški konferenci svoja opažanja delil Sandi Češko, soustanovitelj slovenskega prebojnega podjetja Studia Moderna. Dopolnil ga je Boštjan Bregar, soustanovitelj podjetja Marg, čigar celotna zgodba temelji na povezovanju in verjame v nove priložnosti, ki povezujejo svet. Hierarhije, strukture, odnosi direktor – zaposleni niso več enaki. Danes so vsi del povezane skupnosti, ki se povezuje preko socialnih medijev in takšen način povezovanja želi Marg s svojim produktom BCSocial prenesti v poslovni svet.

»Preko 70 % vseh zaposlitev na svetu ustvarjajo mala in srednja podjetja in v okviru podjetniške mreže CEED verjamemo, da je v Sloveniji ogromno odličnih poslovnih idej in posameznikom, ki imajo možnost preboja, vendar pa smo podpovprečni pri nadaljnji rasti in preboju. In prebojno miselnost lahko osvojimo, ko bomo kot družba spremenili naš »mindset«in postali podjetni ter inovativni v vseh sferah. Jeff Hoffman je odličen sogovornik na tem področju, saj je med drugim vodil debato 25-ih držav o pomembnosti podjetništva in pripravljal predlog aktivnosti na tem področju, ki ga je Bela hiša predstavljala na srečanju G8,« je pojasnila prihod Jeffa Hoffmana v Slovenijo Barbara Bregar-Mrzlikar, direktorica CEED Slovenija.

Kako razvijati podjetniško miselnost in vzpodbuditi prebojni potencial v slovenski družbi, so se včeraj z Jeffom Hoffmanom pogovarjali uspešni slovenski podjetniki in menedžerji, ki sodelujejo v CEED in Amcham programih za mlade menedžerje in podjetnike, pridružili pa so se jim tudi predstavniki državnih ustanov in podpornega podjetniškega okolja. »V AmCham Slovenija smo ponosni, da lahko podpremo obisk Jeffa Hoffmana, saj verjamemo, da je v teh trenutkih ključno, da pridobimo motivacijo in zbudimo podjetniško miselnost v širšem okolju. Za preboj so pomembne uspešne zgodbe in Jeff Hoffman jih je doživel sam kot podjetnik, prav tako pa jih pomaga soustvarjati v ameriškem prostoru, zato se zaveda izzivov in nujnosti podpornega okolja za podjetništvo. Njegov pogled in nasvet, kako ponovno zagnati Slovenijo kot uspešno zgodbo, bo zagotovo koristen, želim si, da bi znali dobronamernim nasvetom tudi prisluhniti,« je dejala

mag. Ajša Vodnik, izvršna direktorica Ameriške gospodarske zbornice – Amcham Slovenija.

Jeff Hoffman: »Uspeh je najboljše maščevanje.«

Drugi dan obiska Jeffa Hoffmana je potekal v prijetnem ambientu Antiq Palace, kjer je Hoffman spregovoril s slovenskimi podjetniki in managerji, ki v okviru CEED-a in Amcham-a sodelujejo kot mentorji, kot tudi s predstavniki državnih institucij in ostalih pomembnih subjektov, ki skrbijo za razvoj in spodbujanje podjetništva v Sloveniji. Pogovarjali so se o tem, kako lahko vsi ti subjekti pripomorejo in kaj narediti, da slovenska družba postane prebojna.

Prisotne je pozdravila Barbara Bregar-Mrzlikar, direktorica CEED Slovenija z ugotovitvijo, da za bolj uspešno družbo v Sloveniji potrebujemo več prebojnih podjetjih in podjetnikov.

Mag.Ajša Vodnik, izvršna direktorica Ameriške gospodarske zbornice – AmCham Slovenija, je izpostavila, kako zelo je pomembna podjetniška miselnost v Sloveniji in toplo pozdravila Jeffa Hoffmana, ki je bil v svojih močnih sporočilih, ki so sad njegovih življenjskih izkušenj in ne nekaj kar bi se naučil iz knjig in priročnikov, izredno neposreden do vseh zbranih.

Njegova Ekcelenca Joseph Adamo Mussomeli, ameriški veleposlanik v Sloveniji, je prisotnim podal svoje optimistično spoznanje, da v Sloveniji obstaja vedno več pogumnih, inovativnih ljudi, ki so preteklost pustili za seboj in so uprti v prihodnost.

Jeff Hoffman je izpostavil, da so ZDA res dežela priložnosti in imajo res veliko primerov dobrih praks, vendar je izpostavil, da ima tudi Slovenija veliko uspešnih zgodb in da je nujno potrebno, da jih predvsem mediji na veliko izpostavljajo in iz uspešnih podjetnikov naredijo »rock zvezde« in heroje, kar resnično tudi so. »Pomembno in nujno je, da slavite svoje uspehe,« je poudaril Hoffman. »Lahko ste del prihodnosti svoje dežele – je res majhna, vendar lahko naredite spremembe hitro in učinkovito, kar pri nas ni možno, ker smo preveliki.« Prav tako je poudaril, da ne moremo vedno kriviti preteklosti in se raje vsi fokusirajmo na prihodnost.

»Ni sramota, če padeš, resnična sramota v življenju je, če niti ne poskušaš!«

Povedal je, da se je na svoji svetovni turneji, ki še traja, sam naučil velike lekcije in sicer, da imamo vsi ljudje po vseh deželah določene kurtuloroške, politične, gospodarske in druge omejitve in probleme, vendar Hoffman trdi, da so to predvsem izgovori , da ne naredimo potrebnih sprememb v svojem življenju, poslovanju, delovanju. »Podjetnik razmišlja in deluje drugače – vedno najde rešitev!« je prepričljivo poudaril Hoffman. Zato je po njegovi oceni, ki temelji na izredno bogatih izkušnjah v svetovnem merilu, izpostavil kot veliko rešitev gospodarske krize in tegob človeštva predvsem podjetništvo, saj je kar 80% vseh poslov sprovedenih s strani malih in srednjih podjetij, ki ustvarjajo nove službe in stimulirajo celotno gospodarstvo.

V vseh letih, ko gradi in razvija podjetja, je opazil, da se ljudje tako zelo bojijo neuspehov, da niti ne poskušajo sprejemati odločitev, sprememb, ki bi jih popeljale v drugo smer v življenju. »Ni sramota, če padeš, resnična sramota v življenju je, če niti ne poskušaš!« je bil odločen Hoffman. »Dream big, work hard and crate value!« (Sanjaj velike sanje, trdno delaj in ustvari vrednote) je razkril ključ do uspeha. Prav tako je povedal, da za svoj preboj potrebuješ predvsem tri stvari: strast, predanost in trdno delo.

Za podjetništvo Hoffman pravi, da je predvsem orodje za doseganje svojih življenjskih ciljev in je zato izrednega pomena, da v miselnosti podjetništva najdemo, da ustvarimo pravilen odnos med poslom in svojim življenjskim ciljem, ki ne more biti le denar. Zase je povedal, da je hotel uspeti v življenju – ne zaradi denarja, temveč zaradi lastne neodvisnosti, samostojnosti, občutka varnosti, ki si ga lahko ustvariš le sam – ne vlada, ne politika, ne »drugi«. »Pojdite s svojega kavča in iz področja svojega udobja in ustvarite nekaj. EN človek in ena ideja lahko spremenita svet!« je bil neposreden Hoffman.

»Za uspeh morate ustvariti ustrezen EKO sistem«

Uspešnim ljudem je Hofman dal posebno sporočilo: »Nikoli niste tako zelo pametni, kot si morda mislite, da ste. Zaposlite pametnejše ljudi od sebe – ustvarite ustrezen EKO sistem za razvoj vašega podjetja – garantiram vam 100% uspeh.«

»Mentorstvo je izrednega pomena – spreminja življenja in celotno družbo«

Hoffman je izpostavil tudi svoja prizadevanja pomagati mladim podjetnikom in start-up podjetjem. Prepričan je, da je dolžnost uspešnih, da prevzamejo določen del rizika in pomagajo novim, prodornim, inovativnim idejam in posameznikom in na takšen način vračajo družbi, ki je v bistvu zaslužna za njihov dolgoletni uspeh. »Ideje v glavah ljudi so semena, podjetniki pa so kmetovalci za te ideje,« je bil nazoren Hoffman. Poudaril je kako izjemno so v Sloveniji pomembni investitorji in Business Angels (poslovni angeli), ki se morajo izpostaviti in pomagati ter tako izboljšati življenje tudi svoji okolici.

»V Sloveniji potrebujete še več mentorjev, ki so pripravljeni spodbujati in opogumljati mlade ljudi. Jaz brez svojega mentorja nikoli ne bi bil to kar sem danes, » je opozoril na odgovornost uspešnih ljudi do mladih.

Globalno prebujenje

Hoffman je izrazil svoje navdušenje nad globalnim prebujenjem saj opaža, da je vedno več ljudi danes že fokusiranih tudi v socialna podjetništva in ne le v kopičenje denarja in stvari. Vedno več ljudi želi potomcem in družbi zapustiti pravo zapuščino. Želijo vplivati na razvoj družbe, na varstvo narave, želijo pustiti sled. Povedal je, da največ ljudi na svetu umre v bistvu zaradi vode, ne zaradi vojne in so se nekateri mladi posamezniki odločili, da bodo ukrepali glede tega. »Ne smejte se njihovemu entuzijazmu, podprite njihove ideje, saj spreminjajo življenja mnogih in spreminjajo svet,« je zaključil Hoffman.

»It’s always US, never THEM« (»Mi smo tisti, nikoli oni!«)

» There is no THEY. It’s to us to make things better. The time is NOW. We can design our own future.« (»Niso ONI tisti – MI SAMI moramo izboljšati stvari. Čas je ZDAJ. SAMI lahko kreiramo svojo lastno prihodnost.«), so bila glavna sporočila Jeffa Hoffmana slovenskim podjetnikom in politikom. »Nihče ne bo preplezal gore namesto vas. Nekje moraš začeti plezati , pa če je gora pred teboj še tako visoka. In to takoj.«