Raziskava, ki sta jo izvedla globalno svetovalno podjetje Kearney in AmCham Slovenija, je pokazala, da so podjetja, ki so sodelovala v raziskavi, bolje pripravljena na nov val epidemije ter da napovedujejo dolgoročno ohranitev ukrepov, povezanih s fleksibilnostjo dela in digitalizacijo.
Globalno svetovalno podjetje Kearney in AmCham Slovenija sta v septembru in oktobru 2020 izvedla raziskavo o vplivu krize, povezane s pandemijo covida-19, na poslovanje podjetij v Sloveniji. Raziskava je upoštevala aktualno dogajanje in rezultate enake raziskave v maju 2020, odražajo pa rezultati stanje v poslovni skupnosti pred razglasitvijo drugega vala epidemije covida-19 in strožjih ukrepov za zajezitev širjenja okužb v Sloveniji. Jesenska raziskava je pokazala, da so podjetja v povprečju bolj optimistična v svojih napovedih glede na maj letošnjega leta. Napovedala so, da v povprečju pričakujejo »le« 3-odstotni padec prihodkov (v majski raziskavi je bila ta ocena 15 %), 3-odstotno znižanje delovne sile (v maju so napovedali 6 %) in 4-odstotno znižanje investicij (v maju je ta ocena znašala 13 %).
Podjetja, ki so sodelovala v raziskavi, so povedala, da so v šestih mesecih po začetku pandemije uspela normalizirati svoje poslovanje. Kar 96 % anketiranih pričakuje dolgoročno uveljavitev dela od doma, skoraj četrtina anketiranih pa ocenjuje kvaliteto vodenja kot ključni dejavnik kontinuitete poslovanja v negotovem obdobju. Ob tem so v Kearneyju ocenili, da so bila anketirana podjetja, vsaj večina njih, v teh svojih napovedih preudarna in so že upoštevala možnost drugega vala epidemije.
Marko Derča, partner v Kearneyu, je ob objavi rezultatov izpostavil: »Raziskava prinaša spodbudno ugotovitev, da so podjetja bolj optimistična kot letos maja glede rezultatov poslovanja do konca leta 2020 in glede prihodnosti. Podjetja aktivno prepoznavajo ukrepe in priložnosti za krepitev poslovanja v danih razmerah in jih uvajajo v svoje dnevno delovanje. Še več: veliko ukrepov ostaja v veljavi na dolgi rok. Ugotavljamo, da so podjetja sprejela operativno in strateško prilagajanje (torej fleksibilnost) kot ključno usmeritev, saj brez nje ni učinkovitosti in vzdržnega poslovanja. Vse to bo njihovo glavno orožje pri soočanju z aktualnim drugim valom epidemije.«
Mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija, pa je ob tem dodala: »Pomembno je, da so podjetja z veliko mero proaktivnosti za reševanje in z optimizmom vstopila v krizno obdobje, saj se soočajo s popolnoma neznanimi razmerami, tako kot večina družbe. Ob tem velja opozoriti, da je anketiranje potekalo še v času, ko še nismo imeli ustavitve javnega življenja, zato vsekakor upam, da bodo ohranili optimizem, predvsem pa, da bo tudi država prisluhnila gospodarstvu in ohranila ključne ukrepe za zagotavljanje delovnih mest, likvidnosti in takoj, ko s tem ne bi ogrožali življenj, zdravja in zdravstva, čim prej odprla javno življenje.«
Rezultati raziskave so dostopni TUKAJ.
Na temo raziskave je potekal tudi dogodek Coffee to Connect, ki si ga lahko ogledate TUKAJ.
Vir fotografije: Unsplash