sl Slovenščina

Predsedniška palača je bila danes v znamenju učiteljic in učiteljev in učenk in učencev.

Predsednik države, Nj. Eksc. Borut Pahor, je gostil superfinaliste za svetovni izbor Global Teacher Prize, ki poteka v sklopu iniciative Učitelj sem! Učiteljica sem!.

Predsednik Borut Pahor je pozdravil učitelje, učiteljice, učenke in učence in se jim zahvalil, da so na ta lep in sončen ponedeljek v predsedniško palačo prinesli življenje. Prosil jih je: “ V teh časih je ključno, da ohranite vero, upanje in zaupanje v boljši svet.” Dodal pa je tudi, da naj se učitelji in učiteljice, mentorji in mentorice zavedajo kakšno izjemno moč imajo v svojih rokah in se jim v svojem imenu in kot predsednik države zahvalil za njihovo izjemno pomembno delo.

Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija, ki je nosilka iniciative, je med drugim povedala: »Danes smo lahko v živo videli zakaj je učiteljski poklic najpomembnejši poklic na svetu, ker v očeh naše prihodnosti prižiga iskrice, jih spodbuja in pomaga, da so lahko, kar želijo biti,« nadaljevala pa tudi, da bo prava zmaga predvsem to, da se vzorniki med seboj povežejo in si s tem dajo moč.

Pet finalistov in finalistk je predsednika in zbrane presenetilo s srčnim programom, v katerem so v en glas poudarjali pomen miru, varnosti, ustvarjalnosti in zaupanja.

Foto: Nebojša Tejić/STA

Finalisti so:

Nermin Bajramović, OŠ narodnega heroja Rajka Hrastnika, Hrastnik
Nermin, ki je že 20 let učitelj matematike na OŠ narodnega heroja Rajka v Hrastniku, znanje z učenci deli skozi igro. Nermin je svojemu poklicu neskončno predan učitelj matematike, ki zna pritegniti otroška srca s svojo naklonjenostjo in prijateljskim odnosom. Spodbuja svobodno izražanje in samostojno razmišljanje, spoštovanje raznolikosti in sprejemanje drugačnosti. Vesel je sproščenega vzdušja v razredu in dejstva, da nima težav z disciplino učencev. Ponosen je na tiste, ki se vračajo in mu povedo, da nimajo težav z matematiko.

Vera Granfol, OŠ Gornja Radgona, Gornja Radgona
Vera s svojim delom ter aktivnostmi svoje učenke in učence spodbuja k razmisleku o okoljskih in družbenih vprašanjih ter njihovi povezanosti. Razvijajo kritičen odnos do vprašanj ekologije, zdravega načina življenja, strpnosti do sočloveka, beguncev in drugih ranljivih skupin. Prizadeva si, da mladi opazijo, kdaj se kršijo človekove pravice. Opaziti morajo, da aktivnosti v enem delu sveta vplivajo na življenje na vseh koncih sveta.

Hedvika Lopatič, OŠ Brežice, Brežice,
Hedvika na OŠ Brežice poučuje športni pouk za učence s posebnimi potrebami. Priljubljena »Hedi«, kot jo kličejo na šoli, pri svojih urah športa uporablja zanimive motivacijske pristope, s katerimi pri otrocih žanje velike uspehe. Z učenci se udeležujejo različnih tekmovanj, na katerih sodelujejo šole z oddelki z nižjim izobrazbenim standardom. Ravno šport je tisti, ki uči vztrajnosti, organiziranosti, odločnosti in samostojnosti.

Uroš Ocepek, Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje, Trbovlje
Uroš, ki na Srednji tehniški in poklicni šoli Trbovlje poučuje računalništvo, poslanstvo učitelja vidi tudi v pomoči mladostnikom, da zrastejo v odrasle osebe. Svoje učence spodbuja k sodelovanju in jih vseskozi izziva na različne načine, da bi dosegli in presegli svoje potenciale ter razvijali talente. Pri dijakih spodbuja inovativnost. Tako je skupaj z dvema dijakoma 2. letnika in zunanjo mentorico, dr. Mašo Jazbec, s katero sodeluje tudi pri drugih projektih v okviru Laboratorija DDTLab-RUK, pripravil inovacijo BCI-slikar.

Simon Purger, OŠ Polhov Gradec, Polhov Gradec.
Biti učitelj Simonu pomeni spremljati mlade v njihovem intelektualnem in človeškem zorenju ter jim pomagati, da odkrivajo v sebi mnoge talente, iščejo svojo pot in smisel življenja, ki je v izpolnjujočem sobivanju. Njegova želja je, da bi otroci znali radovedno opazovati svet, v katerem živimo, se mu čuditi, ga skušati razumeti in biti hvaležni za to, kar imajo. Da bi drug ob drugem živeli v spoštovanju in naklonjenosti.

Namen iniciative je dati glas učiteljem in učiteljicam, ki svoje delo čutijo kot poslanstvo, ki z izjemno predanostjo iščejo v učencih njihove najboljše lastnosti, jih spodbujajo k najsijajnejšim dosežkom ter so lahko vzorniki prihodnjim generacijam učiteljev.

Predstavnik ali predstavnica Slovenije za svetovni izbor bo znan/-a 22. marca 2022.

Iniciativa Učitelj sem! Učiteljica sem! poteka pod častnim pokroviteljstvom predsednika Republike Slovenije Boruta Pahorja.

Foto: Nebojša Tejić/STA