sl Slovenščina

Ljubljana, 17. januar 2025 – Medtem ko je s 1. januarjem stopil v veljavo prvi sveženj napovedanih davčnih sprememb, Ministrstvo za finance pa za letošnje leto napoveduje drugi sveženj, s katerim bi razbremenili delo, bolj pa obremenili premoženje, 17 organizacij v Gospodarskem krogu ugotavlja, da bi bilo za nadaljevanje tega procesa nujno, da svoje delo čim prej zaključi tudi Ustavno sodišče RS.

Državni svet RS je namreč na Ustavno sodišče RS pred dvema letoma, 18. januarja 2023, vložil ustavno presojo Zakona o dohodnini (ZDoh) po tem, ko je vlada razveljavila predhodno različico tega zakona. Ustavno sodišče je zahtevi Državnega sveta podelilo status absolutne prednosti. A kljub temu in kljub dvema pozivoma Državnega sveta (januarja in novembra 2024), da Ustavno sodišče zaradi pomembnosti teme za vse davkoplačevalce čim prej pristopi k reševanju zahteve, v Sloveniji še vedno nimamo stališča najvišje pravne institucije glede skladnosti ali neustavnosti trenutno veljavnega Zakona o dohodnini.

Zaradi precejšnjih aktivnosti vlade na področju davčnih sprememb bi bila čim prejšnja presoja Ustavnega sodišča zelo dobrodošla. Ta bi namreč predstavljala pomembno odločitev o ustavnosti sprememb Zakona o dohodnini v luči čim bolj pravične davčne obremenitve vseh posameznikov, ki prispevajo v državne blagajne.

Po mnenju Državnega sveta je bil zakon neustaven, saj je bil sprejet po nujnem postopku brez ustreznih razlogov, ki jih zahteva Ustava RS, obenem pa v številnih primerih krši določbe ustave. Pripombe na ZDoh je imela tudi Zakonodajno-pravna služba Državnega zbora.