Fremont, Mountain View, Menlo Park. 23. september 2016. Četrti dan obiska gospodarsko razvojne delegacije v Silicijevi dolini, je delegacija 26 predstavnikov podjetij iz različnih panog, inštitutov in akademskih institucij obiskala tovarno Tesla, LinkedIn, Facebook in Google.
V Teslini tovarni si je delegacija ogledala proizvodnjo, Jure Podkrižnik, izvršni direktor Podkrižnik d.o.o., je strnil svoja opažanja in primerjavo z evropskimi proizvajalci: »V Tesli mi je bilo všeč to, da se osredotočajo na nek višji cilj, ki ga zasledujejo vsi in so zelo usmerjeni vanj, da ga dejansko dosežejo. Manj je poudarka na sami organizaciji dela, kar je velika razlika v primerjavi z evropskimi proizvajalci, ki sem jih obiskal.«
Sledila sta obiska velikanov na področju socialnih omrežij. Na LinkedInu sta delegacijo sprejela Igor Perisic, Američan slovenskih korenin in podpredsednik za inženiring ter Guy Berger, ki je delegaciji predstavil LinkedIn Economic Graph. Žan Dapčevič, MIC Academia, je po obisku razmišljal o tem, da morda ne potrebujemo podatkov s strani vlad za analize, temveč lahko produkti kot je LinkedIn preko svojih storitev državi pripravijo analize: »Podatki, ki jih merijo na LinkedInu so sveži, relevantni in so mednarodno primerljivi, ker imajo enak standard za cel svet.«
Tadej Čoroli, član uprave Zavarovalnice Triglav, pa je ob obisku Facebooka izpostavil vrednote podjetja in kako le te vplivajo na celotno kulturo podjetja: »Zaposleni 24/7 živijo vrednoto, ki jo živi tudi podjetje, se dejansko identificirajo s ključnimi vrednotami in misijo ter to tudi izžarevajo.«
Ob obisku Googla se je delegacija seznanila z dejstvom, da je slovenska vlada prva, ki je dala pobudo in dejansko izvaja Googlov Digital Garage trening. Da bi pokazali pomembnost digitalnih veščin, je podpredsednik vlade in minister za javno upravo Boris Koprivnikar odprl prvi Googlov Digital Garage trening za 50 zaposlenih na Ministrstvu za javno upravo, ki uporablja Googlovo platformo za izobraževanje zaposlenih o relevantnih vsebinah, kot del Upravne akademije. V Googlu so navdušeni, saj se je prvič zgodilo, da je pobuda prišla s strani s strani vlade neke države, ki dejansko aktivno deluje na izboljšanju digitalnih veščin in tehnologijo tudi uporablja, ne le podpira na deklaratorni ravni.
Dr. Boris Horvat, GoOpti in Abelium, je strnil svoja opažanja ob obisku podjetij: »Inovacije, vpogled v prihodnost, tehnologije in organiziranost svetovnih disruptorjev kot so na primer Tesla, Google in Uber je vedno koristno uporabiti kot ogledalo za vsakogar, ki misli resno z razvojem visokotehnoloških produktov in storitev. Ker pa živimo v multilokalnem svetu bomo morali vsem tem tehnološkim trendom in inovacijam dodati slovenski oz. evropski obraz.«
Jutri bo delegacija obiskala še Univerzo Stanford in uradno odprtje ABC Acceleratorja v Silicjevi dolini.
Gospodarsko razvojno delegacijo organizira AmCham Slovenija, ob podpori Javne agencije Spirit Slovenija. Udeleženci delegacije bodo dobili vpogled v razmišljanje in delovanje vodilnih razvojnih centrov ter podjetij, ki vzpostavljajo ključne platforme digitalne transformacije. Prav tako bo ponovno omogočila promocijo in utrditev iniciative »Slovenija – zelena referenčna država v digitalni Evropi«.
Pobuda za organizacijo razvojne delegacije v ZDA je po lanskem obisku, ki je potekal pod vodstvom predsednika vlade dr. Mira Cerarja, tokrat prišla s strani gospodarstva pod okriljem AmCham Slovenija. Gre za podjetja, ki se na eni strani zavedajo trenutka in priložnosti, ki jih ponuja »4. industrijska revolucija«, hkrati pa dobro vedo kaj čaka tiste, ki se ne bodo pravočasno prilagodili oziroma še več, prevzeli aktivne vloge. Ob podpori predsednika vlade, bo na tokratni poti vlado predstavljal Boris Koprivnikar, podpredsednik vlade in minister za javno upravo, ki v okviru iniciative »Slovenija – zelena referenčna država v digitalni Evropi« koordinira vladne aktivnosti na področju digitalne transformacije.
Več informacij o gospodarsko poslovni delegaciji je dostopnih tukaj.