Na današnjem zajtrku smo predstavili tudi 18 ukrepov, ki jih je predlagala AmCham komisija pripravljeni na prihodnost, v okviru projekta Partnerstvo za spremembe. Vsi udeleženci so se strinjali, da so predstavljeni ukrepi prava pot za omilitev trenutnega stanja pomanjkanja IKT strokovnjakov ter predstavljajo tudi učinkovite rešitve za izboljšanje stanja v prihodnosti.
Minister Mark Boris Andrijanič je izpostavil, da je bilo v zadnjem času na tem področju narejeno izjemno veliko, med drugim je izpostavil tudi nedavno sprejet zakon o spodbujanju digitalne vključenosti. Meni, da bi morali več pozornosti nameniti digitalni vključenosti starejših, saj več kot polovica odrasle populacije ne obvlada digitalnih veščin. A istočasno je nujno navduševati tudi mlade nad znanji in poklici prihodnosti. Velik problem je namreč pomanjkanje interesa med mladimi, še posebej med puncami, tu vidi največji naravni potencial naše države. Tehniške poklice je potrebno narediti privlačne že prek izobraževalnega procesa. Poudaril je, da je ključno povezovanje z gospodarstvom in vzpostavljanje razvojnih centrov, kjer se lahko mladi na prvo roko spoznajo s tehnologijo.
Poleg tega je minister izpostavil pomen konkretnih ukrepov, ki lahko že na kratek rok dajo rezultate, saj ne potrebujemo korenitih reform ampak le prilagoditve. Nujno pa je, da mladim zagotavljamo okolje, ki bo privlačno in bo ne le zadržalo strokovnjakov v Sloveniji, temveč jih bo tudi pritegnilo iz tujine. Ustvariti moramo okolje, ki bo ljudi privabljalo v Slovenijo. Eden od načinov za to, je tudi bolj agilna javna uprava, ki bo tako slovenskim kot tujim strokovnjakom zagotovila manj birokracije in olajšala tako osebna kot profesionalno življenje. Posebej pa je poudaril, da je ključ do vsega sodelovanje: »Digitalna preobrazba je timski šport v katerem lahko Slovenija zmaga le, če igramo skupaj.«
Mag. Edita Krajnovič je podobno izpostavila pomen vključevanja mladih pri krepitvi njihovega navdušenja. Mladi morajo sami pokazati kaj jih zanima in kaj hočejo. Izpostavila je, da smo Slovenci narod inženirjev in da moramo biti na to ponosni.
Zaradi teh in podobnih izzivov so na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport ustanovili tudi službo za digitalizacijo izobraževanja. Vodje službe dr. Igor Pesek je poudaril, da bo potrebna tudi celovita prenova učnih načrtov, s pomočjo katere bodo lahko naslovili tudi digitalne kompetence. Kot eno od rešitev je navedel tudi uvedbo predmeta računalništvo in informatika, s čimer so se strinjali vsi govorci.