Na majskem AmCham Poslovnem zajtrku »Umetna inteligenca: Popolna revolucija, koristna tehnologija, trend ali le ‘buzzword’?« smo v okviru iniciative »Učitelj sem! Učiteljica sem!« razglasili učiteljico leta 2024. Javnost in strokovna komisija so so naziv podelili Simoni Šarlah iz Osnovne šole Vojnik.
Na današnjem AmCham Poslovnem zajtrku »Umetna inteligenca: Popolna revolucija, koristna tehnologija, trend ali le ‘buzzword’?« smo v okviru iniciative »Učitelj sem! Učiteljica sem!« razglasili učiteljico leta 2024. Javnost in strokovna komisija so so naziv podelili Simoni Šarlah iz Osnovne šole Vojnik.
Gostje današnjega AmCham Poslovnega zajtrka, Dimosthenis Anagnostopoulos, Secretary General for Information Systems and Digital Governance, Hellenic Ministry of Digital Governance; Jaka Repanšek, LL.B. MBA, sopredsedujoči, AmCham Komisija za intelektualno lastnino in digitalno regulativno, in predsednik, Slovensko oglaševalsko razsodišče; Tomaž Valjevac, vodja Azure in AI poslovanja za CEMA (Central Europe, Middle East, Africa), Microsoft; in dr. Nadya Zhexembayeva, Founder in Chief Reinvention Officer, The Reinvention Academy (USA), so spregovorili o posledicah uporabe umetne inteligence za gospodarstvo, družbo in državo, pripadajočih zakonodajnih okvirih, morebitnem nelagodju, ki ga prinaša nagli razvoj umetne inteligence, in potrebnih spremembah v izobraževalnem sistemu. Strinjali so se, da je uvedba tako imenovanega digitalnega jezika, predmeta z vsebinami računalništva in informatike, ključnega pomena za uspešno delovanje v digitalni dobi.
»Učitelji, ki jih izpostavljamo v iniciativi, so navduševalci, saj spodbujajo učence in dijake, naj vidijo svet s svojimi očmi. Vsaka od današnjih treh superfinalistk je svojstvena, vse pa druži neizmerna srčnost,« je pred razglasitvijo povedala mag. Mojka Mišič, direktorica komuniciranja in zagovorništva ter vodja iniciative »Učitelj sem! Učiteljica sem!«. Iniciativa, ki je leta 2019 nastala pod okriljem platforme Partnerstvo za spremembe, širi dobre prakse učiteljev in učiteljic, ki svoje delo čutijo kot poslanstvo, ki z izjemno predanostjo iščejo najboljše v učencih in ki so lahko vzor bodočim generacijam učiteljev in učiteljic.
Največ glasov je letos zbrala učiteljica Simona Šarlah iz Osnovne šole Vojnik in si tako prislužila naziv Učiteljice leta 2024: »Skupaj lahko sobivamo le s sodelovanjem, spoštovanjem, kulturno komunikacijo, sočutjem in empatijo. Ker sooblikujemo mlade, moramo širiti prave vrednote,« je povedala ob razglasitvi.
Simona Šarlah je zagovornica dinamičnih in interaktivnih učnih metod. Kot učiteljica nemščine, državljanske vzgoje in etike ter filozofije daje velik poudarek aktivnemu poslušanju in kritičnemu razmišljanju. Pri svojem pedagoškem pristopu izpostavlja pomembnost razprav in argumentiranega dialoga ter spodbuja razvoj vrednot in vrednotnega sistema, ki učence oblikujejo v aktivne posameznike in celovite osebnosti. Pripravlja jih na življenje v dinamičnem svetu, ki zahteva tako samoiniciativnost kot sodelovanje.
Celotna zgodba Simone Šarlah je na voljo tukaj.
Superfinalistke, ki so se letos potegovale za naziv Učiteljice leta, so:
- Adriana Gaberščik, Osnovna šola Miška Kranjca Ljubljana
- Saša Pušnar Dobnikar, Ekonomska šola Ljubljana
- Simona Šarlah, Osnovna šola Vojnik