AmCham Slovenija v okviru programa Best of the Best že osmo leto zapored išče in nagrajuje najboljše poslovne prakse. V sklopu Inovativnost so se predstavila tri podjetja, ki s svojim znanjem in inovativnostjo premikajo meje na področju trajnostnih inovacij. Tokratni zmagovalec je Lek s tehnologijo mešane resničnosti Vision, ki je Slovenijo s pomočjo v Sloveniji razvite platforme postavila na svetovni zemljevid v multinacionalki, ki zaposluje več kot 110.000 ljudi.
Projekt Best of the Best izpostavlja, predstavlja in nagrajuje najboljše poslovne prakse. Izjemni projekti in najboljše poslovne prakse v slovenski poslovni prostor vnašajo nova znanja, pristope, izdelke, procese in poslovne modele na inovativen način. S svojo kreativnostjo in energijo motivirajo zaposlene v podjetjih in celotno poslovno skupnost, s povezovanjem, sodelovanjem in zaupanjem pa širijo znanje, izkušnje in optimizem.
V sklopu Inovativnost so se predstavili:
-
- EQUA: EQUA CARE
-
- Lek: Vision, tehnologija mešane resničnosti v praksi
-
- Steklarna Hrastnik: e.BOTTLE smart solutions
Občinstvo, žirija Best of the Best in aktivni poslušalec, Michele Leonardi, izvršni direktor IBM Slovenija, so na zmagovalni oder Inovativnosti postavili podjetje Lek s prakso Vision, tehnologijo mešane resničnosti. Ker sta bila Lek in Equa po seštetih vseh glasovih izenačena, je prevladal glas ključnega poslušalca, ki je na prvo mesto postavil Lek.
Jure Vajs in Tea Vizjak Kvas, ki sta projekt tudi predstavila, sta se zahvalila vsem za oddane glasove in dejala, da je to velika čast in motivacija za naprej. »Veseli smo, da tudi drugi vidijo dodano vrednost v tehnologiji, ki smo jo razvili, da delamo dobro in da moramo vztrajati na tej poti,« je povedal Jure Vajs.
Zmagovalni projekt:
-
- Lek: Vision, tehnologija mešane resničnosti v praksi
V Novartisu v Sloveniji nenehno razvijajo inovacijsko kulturo in nove načine dela. V časih, ko je pandemija Covid-19 popolnoma spremenila naša življenja, so sodelavci ostali brez neposrednega stika s kolegi, ki svoje delo opravljajo na Novartisovih lokacijah po Sloveniji. Zato so se v Novartisu v Sloveniji, kot prvi znotraj globalne skupine Novartis, odločili implementirati tehnologijo mešane resničnosti, ki omogoča sodelovanje, komunikacijo ter delo na povsem novem, pred kratkim še »znanstveno-fantastičnem« nivoju. Tehnologija uspešno združuje digitalni ter realni svet ter ustvarja nova okolja in vizualizacije, kjer fizični in digitalni predmeti sobivajo in komunicirajo v realnem času. Tehnologijo mešane resničnosti preizkušajo na vseh področjih, od opravljanja nalog v laboratorijih in na proizvodnih lokacijah, v komunikaciji do uporabe pri kadrovskih ter marketinških funkcijah. Tehnologijo se da hitro osvojiti, saj je upravljanje mešane resničnosti intuitivno, virtualna očala hitro postanejo dodatni čut vsakega uporabnika. Inovativni pristop vpeljave tehnologije mešane resničnosti v visoko regulirano farmacevtsko industrijo prinaša rešitve zelo kompleksnih problemov na področju razvoja, raziskav, testiranja in proizvodnje zdravil, nadzora kliničnih študij, uvajanja v delo ter izvajanja inšpekcij tako na lokalni kot globalni ravni. Visoka reguliranost farmacevtske industrije ter obstoječa kompleksnost digitalne infrastrukture ostaja izziv, a zaradi izjemnega potenciala je mešana resničnost v podjetju prepoznana kot ena ključnih tehnologij, ki bo omogočila nadaljnjo rast ter konkurenčnost na trgu tudi v obdobju po pandemiji Covid-19.
Ostala dva projekta:
-
- EQUA: EQUA CARE
EQUA je ozaveščenim potrošnikom in navdušencem nad trajnostnimi trendi znana kot znamka steklenic za trajnostno vodo. V svoji okolju prijazni misiji so naredili še korak naprej in zasnovali projekt EQUA CARE. Projekt naslavlja dva izziva tradicionalne kozmetike: masa odpadne embalaže za enkratno uporabo in dvomljive sestavine. Ustvarili so novo blagovno znamko z upoštevanjem celotnega življenjskega cikla izdelka, od proizvodnje, transporta, uporabniške izkušnje in učinka, ki ga ustvari, ko izdelek zavržemo. EQUA CARE izdelke je mogoče ponovno napolniti in ponovno uporabiti. Gre za linijo izdelkov za nego telesa in doma, ki je bila zasnovana tako, da kožo neguje na najbolj naraven način, hkrati pa varuje planet pred škodljivimi sestavinami in odpadki. Tradicionalni izdelki za nego telesa in doma vsebujejo le 1/10 aktivnih sestavin, vse ostalo pa je voda, ki je dodana do prostornine embalaže in povečuje ogljični odtis. Skrivnost EQUA CARE je v naravnem prahu, sestavljenem iz premium aktivnih sestavin, vodo pa dodate sami doma. Izdelki so oblikovno in funkcionalno dovršeni ter ekološko neoporečni (dozirniki so narejeni iz recikliranih steklenic vode za enkratno uporabo, vrečke za prah pa iz 100% biološko razgradljivega materiala, ki ima EU certifikate za kompostiranje tako na domačem kot industrijskem kompostniku). Poleg vlaganja v R&D za razvoj zaokroženega koncepta proizvodnje je cilj vračati lokalnemu okolju z novimi delovnimi mesti, razvojem zelenih kompetenc obstoječega kadra, vzpostavljanjem partnerstva s slovenskimi dobavitelji ter strokovnjaki. Ključnega pomena je ozaveščanje in spreminjanje potrošniških navad v trajnostni način razmišljanja.
-
- Steklarna Hrastnik: e.BOTTLE smart solutions
Strategija Steklarne Hrastnik temelji na štirih ključnih stebrih poslovanja: zaposleni, trajnostni razvoj, inovativnost in usmerjenost na kupce. e.BOTTLE smart solutions je trajnostna rešitev in rezultat implementacije poslovne strategije v praksi. Projekt temelji na modelu krožnega gospodarstva, ki zahteva premislek o uporabi virov, izdelkov in poslovnih modelov, hkrati pa predstavlja izjemno priložnost za zaščito okolja, ki istočasno ustvarja višjo dodano vrednost in prihranek materiala. Za e.Bottle je bilo potrebno na novo razviti tako strojno kot programsko opremo za pametne steklenice kot tudi razviti nove bio-osnovane materiale in proizvodne postopke za izdelavo, ki omogočajo recikliranje in ponovno uporabo produkta. V projekt sta se vključila tudi Inštitut Jožef Stefan in Kemijski inštitut. V 2 letih razvoja pa je bilo opravljenih več kot 40.000 razvojnih ur. Lastnikom blagovnih znamk v segmentih žganih pijač in parfumerije Steklarna Hrastnik s tem utira pot v trajnostne in inovativne rešitve s katerimi lahko izstopajo na trgu. Hkrati pa jim podporna analitika podatkov omogoča, da ciljajo na določenega posameznika, skupino ali trg s personalizirano tržno kampanjo. S številnimi pametnimi funkcionalnostmi stekleno embalažo spreminja v “osebnost”, ki si jo lahko lastniki blagovnih znamk prikrojijo po lastnih potrebah. Hkrati je e.Bottle trajnostna rešitev, ki rešuje problem recikliranja. In nenazadnje nova “pametna igrača” za končne uporabnike. e.Bottle smart solutions je tudi ambasador družbene odgovornosti, ki pooseblja ideal brezogljične družbe in uporabnike proaktivno ozavešča o pomenu in prednostih trajnostnega razvoja. Funkcije pametne steklenice so komunikacijski moduli – povezava prek pametnega telefona, vgrajeni senzorji (temperatura, osvetljenost, merilnik pospeška / pozicije ), RBG LED s 16.000.000 barvami, nastavitev svetlosti, glasbeni lightshow, usmerjeno prilagojena sporočila s potisnimi obvestil in brezžično polnjenje s polnilnikom Qi.
Oglejte si celoten dogodek:
Posebna zahvala pri projektu Best of the Best gre podpornikom in partnerjem programa, generalnima pokroviteljema, Zavarovalnici Triglav in NLB, ter partnerjema programa, Nomago in LunaTBWA.