Kdo so talenti v gospodarstvu ter kako gospodarstvo razume in govori jezik talentov, sta bili vprašanji, ki sta se jih v svojem "talent talku" dotaknila dr. Dejan Verčič, predstojnik oddelka za komunikologijo, Fakulteta za družbene vede Univerze v Ljubljani, partner in direktor za znanje, Stratkom, in dr. Nana Šumrada Slavnič, doktorica pravnih znanosti, direktorica pravne službe, Ekipa 2 (Outfit 7), vodja Snežne kepe 2.0.
Dr. Dejan Verčič je v svojem govoru, ki ga je poimenoval 'Slovar talentov v poslu' povedal, da imamo težavo z razumevanjem mlade generacije. Razkril je podatek, da so v ZDA predstavniki t.i. milenijske generacije že najbolj številčna delovna sila, kar 35 odstotkov jih je. Zase pravijo, da so zelo predani delu in da delajo trdo. Ko so o njih vprašali njihove šefe, se jih z njimi ne strinja več kot polovica. Problem je, ker se med seboj ne razumejo. "Ko razmišljamo o generaciji x in y, lahko zanje rečemo, da so preveč samozavestni, da imajo nizek prag pozornosti, da niso kritični in da so konformisti. A tega nismo napisali danes, to je pred 2.000 leti napisal Platon. Pritoževal se je, ko so njegovi študenti začeli pisati in brati, niso se več le učili na pamet po njegovih pripovedovanjih," je povedal Verčič in ob tem dodal še, da je težava, ki jo imajo starejši z mlajšimi ta, da jih ne morejo nadzirati.
"Problem z novo generacijo smo mi. Moramo razmišljati, kako jih razumeti, kako z njimi sodelovati in se od njih učiti. Oni o svetu vedo več kot mi, ki smo polovico življenja preživeli v pravljici. Mladi vedo, kako preživeti v tem krutem svetu, mi pa se moramo naučiti, da jim odpremo vrata. Ključno vprašanje je, kako uporabiti veščine prihodnosti, ki jih mladi imajo, mi pa ne," je še povedal Verčič.
Izjemnim posameznikom je potrebno dati priznanje
Druga govornica, dr. Nana Šumrada Slavnič, je spregovorila o talentih v gospodarstvu, kar je tudi tema, s katero se pod njenim vodstvom trenutno ukvarja Snežna kepa 2.0. Povedala je, da je, ko govorimo o talentih, potrebno govoriti o treh nivojih, o posamezniku, podjetju in družbi. Včasih je bilo izjemno lahko definirati, kdo talent je, danes pa je to težje. Talentiran človek ima potrebna znanja in ima skupek lastnosti, ki ga delajo izjemnega, to pa so individualnost, karizma, agilnost, sposobnost spreminjanja, prevzemanje svoje vloge, občutek za delo z ljudmi, zavzetost, sposobnost vodenja in povezovanja ljudi.
"Vse to so lastnosti, ki jih posameznik, ki je označen za talentiranega, potrebuje. Potrebuje pa tudi spodbudno okolje, kjer bo lahko razvijal svoje sposobnosti. Vodje podjetij morajo poznati svoje zaposlene, morajo vedeti, kaj jih motivira, znati jih morajo zadržati in nove talente privabiti v svojo sredino," je povedala Nana Šumrada Slavnič in dodala še, da če se podjetja zavedajo, kako pomembno je upravljanje s talenti, bodo uspešna. Pomemben vidik pa predstavlja tudi družba, ki mora biti do talentov spodbudna. "Znati moramo prepoznati in pohvaliti uspeh, ga nagraditi, saj je to motivacija tudi za vse ostale. Izjemnim posameznikom moramo dati priznanje, moramo jih spodbujati in razvijati, saj bodo le tako lahko izkoristili vse svoje potenciale in talente," je še povedala govornica, ki je tudi sama supertalent.
Kviz talentov: Kaj je talent in kako ga zadržati?
Drugi del AmCham Poslovnega zajtrka je bil sestavljen iz kviza talentov. Na vprašanja o talentih, ki jih je zastavljal Mart D. Buh, soustanovitelj in direktor podjetja LanguageSitter, so odgovarjali Branko Čakarmiš, programski direktor Pro Plusa, Lea Tkalec, vodja področja Kadri v Lidlu Slovenija, Miro Smrekar, direktor Adecco H.R., in Srđan Krumpak, direktor ALPE-PANON McDonald's DL. Na vprašanje, kako v njihovem podjetju privabijo in ohranijo talente, je Srđan Krumpak odgovoril, da se v podjetju s tem veliko ukvarjajo, da se mladih ne bojijo in jim dajejo veliko priložnosti, saj brez tega noben posel ne bi preživel. Lea Tkalec je povedala, da so v Lidlu Slovenija povečali svojo vidnost, aktivno so začeli komunicirati svoje prednosti in svoje vrednote, ter tako svojemu potencialnemu kadru sporočati, kaj bodo lahko dobili od njih. Miro Smrekar je povedal, da je potrebno o talentih odprto govoriti in spraševati kolege za mnenje. "Ko začneš ljudem zaupati in jim daš besedo, se zgodi ogromno lepih stvari," je še dodal Smrekar. Branko Čakarmiš pa je dejal, da si na Pro Plusu prizadevajo predvsem, da ustvarijo okolje, ki spodbuja najboljše v vseh ljudeh, v vseh profilih, ki jih pri svojem delu potrebujejo.
Gostje so dobili tudi priložnost, da nagovorijo svoje ekipe in povedo, kaj najbolj cenijo pri njih. Branko Čakarmiš je dejal, da najbolj ceni strast, predanost projektom in predanost delu, obenem pa sproščeno vzdušje, kjer lahko delajo dobro in se zabavajo. Srđan Krumpak se je zahvalil ekipi in dejal, da ceni vse, kar so naredili. "V zadnjih dveh letih smo naredili veliko, ogromno vlagali v ljudi in povečali število zaposlenih za polovico. Zato res hvala vsem," je dejal. Lea Tkalec je povedala, da dela v velikem mednarodnem podjetju, kjer ni vedno veliko prostora za kreativnost, a da pri svoji ekipi ceni prav to, da se brez odvečnih besed razumejo, da imajo voljo, da delajo več, delajo drugače in premikajo meje. Miro Smrekar pa se je zahvalil svoji ekipi, ki je delala na projektu "CEO za en mesec", saj brez njih ne bi bili, kjer so sedaj.
In kaj so njihovi največji talenti? Srđan Krumpak in Lea Tkalec sta dobra pri delu z ljudmi, Miro Smrekar je kot svoj največji talent navedel zaupanje in sodelovanje, Branko Čakarmiš pa sposobnost biti tiho in poslušati.
Fotografije AmCham Poslovnega zajtrka si lahko ogledate na naši Facebook strani.
Posnetek dogodka si prav tako lahko ogledate na Facebook strani.