AmCham Poslovna delegacija, ki jo organizira AmCham Slovenija v sodelovanju z Javno agencijo Spirit, in ki se je udeležuje sedem podjetij, je za začetek obiskala Chicago.
Udeleženci delegacije so na svetovnih sedežih podjetij Boeing in Walgreens iskali odgovore, kako vstopiti v dobaviteljsko verigo, na srečanjih s ključnimi gospodarskimi združenji so razširili svoje znanje o vstopu na visoko konkurenčen ameriški trg, eden od vrhuncev obiska pa je bilo tudi srečanje s slovensko skupnostjo, ki je v Chicagu zelo povezana.
Chicago (Illinois) je največje gospodarstvo severozahodnega dela ZDA in zaposluje več kot štiri milijone prebivalcev. Je sedež več kot 400 največjih korporacij, med njimi 36 t. i. Fortune 500 Companies. Velja za eno izmed najrazvitejših gospodarskih območij na svetu in predstavlja geografsko središče za razvoj inovacij, v zadnjih letih močno narašča predvsem število spletnih start-up podjetij. Ključne industrije so proizvodnja, trgovina, IT, prehrambna industrija, zdravstvene storitve in proizvodnja medicinskih proizvodov.
Prihodnost v znamenju talentov
Prvo vprašanje, ki so ga udeležencem poslovne delegacije zastavili na globalnem sedežu podjetja Boeing, je bilo: »Ste prileteli z letalom, ki ga je konstruiral vaš rojak?« Podjetje, ki zaposluje 150.000 ljudi, spoštuje vlogo Joeja Sutterja, po rodu Slovenca, ki je pomembno prispeval h konstruiranju letala Boeing 747, prvega orjaškega letala, in je za prispevek k razvoju potniških letal leta 1985 prejel medaljo za tehnologijo Združenih držav Amerike. V Boeingu so kot enega največjih izzivov za prihodnost izpostavili pomen talentov.
Delegacija se je prepričala, da imajo ne glede na velikost podjetja enake izzive tako majhni kot veliki. Nad pomanjkanjem talentov in kvalificirane delovne sile je potožila tudi Tina Hozjan, CEO v podjetju MAH Machine. To je družinsko podjetje, ki sta ga pred 41 leti ustanovila Slovenca Ančka in Martin Hozjan, in iz garažnega podjetja s trdim delom in vztrajnostjo zrastla v pomembnega dobavitelja največjih ameriških podjetji.
V podjetju Walgreens, ki je bilo ustanovljeno leta 1901 v Chicagu, in ima danes v lasti več kot 8.000 drogerij in lekarn po vseh zveznih državah ZDA in pod blagovno znamko Boots tudi številne trgovine po Evropi, so poudarili predvsem pomen družbene odgovornosti in etičnosti vseh partnerjev.
Srečanja z razvijalci trga in poslovnimi združenji pa so potrdila zavedanja, da so za vstop na visoko konkurenčen trg ZDA potrebni vztrajnost, čas, partnerji ter strastnost do produkta ali storitve.
Slovenci v ZDA ponosni na svoje korenine
Za celotno delegacijo pa je bilo nepozabno tudi srečanje s slovensko poslovno skupnostjo v Chicagu, kjer tudi druga generacija Slovencev z izjemnim navdušenjem govori o Sloveniji in išče povezave s svojimi koreninami.