Ta teden poslovno razvojna delegacija Texas Feels Slovenia 2024: “Dallas & Austin – Where Business goes BIG”!, odkriva poslovne priložnosti Dallasa, Austina in San Antonia, v Teksasu, ZDA. Slovenija se v okviru dveh poslovnih forumov ameriški poslovni javnosti predstavlja kot odlična gospodarska partnerica s privlačnimi investicijskimi priložnostmi. Gre za nadaljevanje uspešne in odmevne zgodbe v sklopu kontinuirane promocije Slovenije, njenega gospodarstva in turizma na ameriškem trgu, v kateri usklajeno nastopajo SPIRIT Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve, Urad Vlade za komuniciranje, Slovenska turistična organizacija in AmCham Slovenija ter številna zainteresirana podjetja. V Dallasu je delegacija tudi letos obiskala košarkarsko tekmo »I Feel Slovenia Night«, ki je bila promocijsko obarvana. Gre za tekmo rednega dela lige NBA, kjer sta se pomerili ekipi Dallas Mavericks, s slovenskim košarkarjem Luko Dončićem, in Boston Celtics.
Lani je Slovenija uspešno predstavila svoje gospodarstvo in turizem na poslovno-investicijski konferenci »Texas Feels Slovenia«. V ponedeljek pa so se uradno začele letošnje priložnosti in program poslovno-razvojne delegacije, Texas Feels Slovenia 2024, ki je letos razdeljen na tri dele: na obisk Dallasa, Austina in San Marcosa & San Antonia. Člani delegacije med 21. in 27. januarjem tako aktivno obiskujejo vodilna podjetja s področja IT, “high tech”, digitalne tehnologije in “data management” področja, naprednih marketinških rešitev in storitev ter znamčenja, in sicer Dallas Mavericks, Gearbox Software, Morgan, Lewis & Bockius LLP, Dell, Tesla Giga Factory in Noveon Magnetics, ter se seznanjajo z najnovejšimi trendi z omenjenih področij. Na tem seznamu so tudi obiski Dallas Regional Chamber, Texas Association of Business in The Greater San Antonio Chamber, ki veljajo za največja poslovna združenja v svojih mestih. Udeleženci delegacije si bodo prvi del aktivnosti letošnji poti – dogajanje v Dallasu, zapomnili po:
- Obisku podjetja Gearbox, priznanega ustvarjalca igre Borderlands in vodilnega v industriji video iger. Industrija video iger s sedežem v mestu Frisco, TX, z 2 milijardama igralcev po vsem svetu še naprej strmo narašča!
- Poslovna delegacija je v okviru poslovnega foruma v Dallasu, ki je pripravljen v sodelovanju s tamkajšnjim gospodarskim združenjem, Slovenijo ameriški javnosti predstavila kot odlično gospodarsko partnerico s privlačnimi investicijskimi priložnostmi.
- Skupna sLOVEniji in Teksasu je številka 77, za katero so udeleženci delegacije navijali na »I Feel Slovenia Night«, tekmi rednega dela lige NBA, na kateri sta se pomerili ekipi Boston Celtics in Dallas Mavericks na čelu s slovenskim košarkarjem Luko Dončićem (77). Tekmo je namreč STO skupaj z Uradom Vlade RS za komuniciranje (UKOM) in Turizmom Ljubljana izkoristila za široko promocijo Slovenije z oglaševanjem na in ob igrišču. Dvorana je bila obarvana zeleno, med tekmo pa sta bila predvajana dva promocijska videa Slovenije, navijači v dvorani pa so našo državo spoznavali tudi preko kviza ter na promocijsko-razstavnem prostoru v dvorani American Airlines Center. Tekmo so popestrili svetovno znani slovenski akrobati Dunking Devils, na parketu pa se jim je pridružila ljubljanska maskota Zmajček.
- Dan po tekmi so udeleženci delegacije obiskali dvorano American Airlines. Vrednost franšize Dallas Mavericks se ocenjuje med 3,5 milijarde in 5 milijardami dolarjev. Predstavitev, ki sta jo izvedla Connor Terry in Billy Phillips je tako poudarila sinergijo med športom in poslom. Izjemna nadarjenost slovenskega košarkaša Luke Dončića uspešno krepi tudi ugled slovenskega talenta in odpira vrata za morebitna partnerstva in naložbe.
- Delegacijo je gostila tudi odvetniška pisarna Morgan Lewis, ki spada med dvajset najboljših odvetniških pisarn v Združenih državah Amerike. Janice Davis, ponosna Američanka slovenskega rodu in ena najvplivnejših žensk v Teksasu, njim je skupaj s sodelavci predstavila pravne vidike poslovanja v ZDA in investicijske priložnosti ter tako članom delegacija omogočila globlje razumevanje pravnega okolja ter priložnosti, ki so na voljo v ZDA in Teksasu.
Namen letošnje delegacije je s srečanji z ameriškimi podjetji na Poslovnem forumu v Dallasu in Austinu ter z obiski nekaterih ključnih industrij v obeh mestih nadgraditi sodelovanja iz predhodnih let. Hkrati foruma predstavljata odlično priložnost za predstavitev slovenskega poslovnega okolja ter na drugi strani seznanitev z ameriško poslovno kulturo ter potencialnimi poslovnimi partnerji. Tako bo omogočena tudi možnost za potencialno odpiranje ameriškega trga slovenskim podjetjem in sklepanje partnerstev. Osrednji gospodarski dogodek – Poslovni forum danes poteka tudi v Austinu, sledili bodo obiski podjetij s področij high tech, data management in inovativnih tehnologij. V Austinu je načrtovan je tudi obisk startup / podjetniškega ekosistema ter svetovalnega podjetja s področja investiranja.
Obisk ameriških podjetij in srečanje z uspešnimi Slovenci
Na tokratni poti v ZDA so se organizatorjem pridružili predstavniki 9 podjetij iz finančnega, zdravstvenega, energetskega in tehnološkega sektorja. Tudi ta podjetja so dokaz, da Slovenija želi postati središče inovacij in naprednih tehnologij. Številna slovenska podjetja so že vodilna v številnih disruptivnih nišah, kot so biotehnologija, umetna inteligenca, živilska tehnologija, dizajn, mobilnost, robotika, pametne tovarne, novi materiali itd. Tuji investitorji vse bolj prepoznavajo Slovenijo kot privlačno investicijsko okolje, saj ponuja udoben dostop do trgov jugovzhodne Evrope, kvalificirano delovno silo ter močne raziskovalne in razvojne zmogljivosti, kar ustvarja ugodno okolje za proizvodnjo, storitve ter R&R.
Zadnji dan se bodo udeleženci delegacije srečali tudi s Slovencem, dr. Miho Zakotnikom, ustanoviteljem in CTO-jem podjetja Noveon Magnetics, strokovnjakom za magnete, ki je razvil inovativno metodo za reciklažo le teh. Za udeležence delegacije pa sledi še program v San Antoniu, kjer se bodo srečali z dr. Arne Baruco, strokovnjakom za marketing in digitalni marketing in profesorjem na Texas A&M Univerza San Antonio.