Ključno vprašanje, ki smo si ga zastavili na virtualnem AmCham Fokusu, je bilo, ali je nova digitalna regulativa EU začetek nove digitalne Evrope. V fokusu sta bila dva pomembna akta – Akt o digitalnih storitvah (DSA) in Akt o digitalnih trgih (DMA), ki bosta pomembna vplivala tudi na delovanje slovenskih podjetij.
Akt o digitalnih storitvah (DSA) naslavlja zaščito uporabnikov storitev digitalnih platform, ki delujejo v vlogi posrednika, medtem ko akt o digitalnih trgih (DMA) naslavlja omejevanje gospodarske moči velikih digitalnih platform, ki delujejo v vlogi vratarja, je pravna akta predstavila članica AmCham Komisije za intelektualno lastnino Špela Ajdišek Robič, ki je pogovor z gosti povezovala.
Hiter razvoj interneta je zakonodajalce spravil v položaj, ko mora reagirati s posodobitvijo ali pripravo nove zakonodaje. “Pravica zakonodajalca oziroma državnih inštitucij je, da postavi zelo jasne modele odgovornosti delovanja spletnih platform na tem področju in to je ključna naloga uvedbe DSA,” je izpostavil Marjan Turk, sekretar na Ministrstvu za javno upravo. Po oceni ministrstva gre za izredno kvalitetno pripravljen predlog Evropske komisije.
Reguliranje spletnih vsebin je občutljivo področje, saj imamo na eni strani svobodo izražanja, po drugi strani pa preprečevanje širjenja nezakonitih in škodljivih vsebin, je izpostavil Jaka Repanšek, sopredsedujoči Komisiji za intelektualno lastnino. “Pomembno je, da tehtamo s tresočo roko, ko uvajamo pravila, ki bodo vplivala na tako široko področje, zato bo zakonodajni postopek priprave DSA še zelo zahteven,” je poudaril.
Na odstranjevanje vsebin, ki so popolnoma zakonite, je opozoril tudi direktor in ustanovitelj Evropskega centra za mednarodno politično ekonomijo Fredrik Erixon. Odstranjevanje vsebin in celotnih skupin z omrežij kot sta Facebook in Twitter lahko posledično vodi v migracijo spletnih uporabnikov na druge platforme, kjer pa se lahko radikalizirajo, je še izpostavil.
To migracijo je izpostavila tudi vodja za splošno področje in zadeve EU pri Facebooku Ania Helseth. Kot je opozorila, velikim platformam ni najbolj udobno, da morajo velikokrat sami sprejemati odločitve glede svobode govora, zato DSA vidijo kot priložnost, da ki jim bo omogočala boljšo preglednost.
Jaka Repanšek je ob tem opozoril še na nevarnost pretirane regulacije, ki lahko po njegovem mnenju vodi v okrnjenje vsebin in svobodnega demokratičnega izražanja. Na drugi strani pa lahko prevelika normiranost povzroči tudi precej višje vstopne stroške za manjša podjetja.