sl Slovenščina

“Moramo združiti svoje moči, da bomo boljši – bodisi v družini ali skupnosti”, smo slišali na AmCham Poslovnem zajtrku z naslovom “Dediščina in inovativnost: odkrivanje pomena družinskih podjetij v Sloveniji in regiji”. Vsem sodelujočim govorcem, uspešnim družinskim podjetnikom, je skupna temeljna slovenska vrednota – delavnost, pa tudi pogum, podjetniški duh, inovativna miselnost in unikatni temelji. Vsi so poudarili tudi moč skupnosti ter ponos in pripadnost, ki ga čutijo do Slovenije ter se strinjali, da so izjemni podjetniki prihodnost Slovenije.

V sklopu 7. Investicijsko razvojne konference Slovenia Business Bridge™: “Believe in Business – Križišče priložnosti” je 22. septembra potekal AmCham Poslovni zajtrk z naslovom “Dediščina in inovativnost: odkrivanje pomena družinskih podjetij v Sloveniji in regiji”. Na tem panelu so sodelovali:  Ivo Boscarol, ustanovitelj, solastnik in zaslužni predsednik, Pipistrel; Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport; Dr. Stjepan Orešković, Principal Investor, M+Grupa; Nuša Pavlinjek, izvršna direktorica, Roto Group; mag. Jure Podkrižnik, izvršni direktor, Podkriznik Group; Jure Remškar, glavni finančni in operativni direktor, Smart Com; Klemen Šešok, Industrialist / Real Estate Developer / Sustainability Advocate, Iskra; mag. Ajša Vodnik, izvršna direktorica, AmCham Slovenija in podpredsednica, AmChams in Europe.

Družinska podjetja predstavljajo 83 % vseh slovenskih podjetij, zaposlujejo 70 % aktivnega prebivalstva in prispevajo 67 % dodane vrednosti, je poudaril Matjaž Han, ki je uvodoma nagovoril udeležence in poudaril pomen solidarnosti in družinskih podjetij, ki so nosilec tradicije in inovacij: “Danes se pomen vaših nenehnih prizadevanj kažejo v povsem drugačni luči. Kot država smo doživeli naravno nesrečo, ki nas je spomnila na pomen solidarnosti. Na srečo kljub težavam, s katerimi se naša podjetja soočajo, večji del podjetji deluje nemoteno. Z velikim paketom ukrepov želimo pomagati prizadetim podjetjem … Dejstvo je, da je voda spremenila tok številnih življenj. Najbolj na udaru pa so prav družinska podjetja.”

Mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija in podpredsednica AmChams in Europe, ki je moderirala dogodek, je napovedala, da imajo današnji govorci odgovore na mnoga vprašanja. Dr. Stjepan Orešković je tako na začetku izpostavil: “Brez znanosti ni perspektivnega posla. Brez posla ni resne znanosti.” V nadaljevanju je poudaril tudi pomen skupnosti in tako postavil temelj za razpravo o moči odnosov in izjemnih ljudeh, ki jih Slovenija ima.

Uspešni podjetnik Ivo Boscarol je na temo o moči skupnosti dodal: “Nič, predvsem velikih zgodb, ni mogoče narediti brez pomoči delavcev, brez prispevkov občine itd. Lepo je, ko skupnosti vračaš.” V nadaljevanju je naslovil pomen investicij in nam zaupal, kako lahko sprememba dinamike  pripomore k še večjem uspehu: “Potrebne investicije v tovrstni panogi so ogromne … Ko sem prodal podjetje, sem dobil tudi novega šefa. Veliko stvari se je spremenilo, ko sem po več kot 30 letih postal zaposleni. Pravzaprav je to lepa izkušnja in mislim, da bi to izkušnjo moral imeti vsak podjetnik – začneš razumeti, da se svet ne vrti okoli tebe, ampak da si del sveta.”

Klemen Šešok je Slovence označil za delovne in inovativne ter izhajal iz svoje izkušnje: “Dva meseca po našem prihodu v Iskro je bil problem z inženirji. Brat mi je rekel, da moram to urediti in tako sem se šel pogovorit z njimi. Pogledali so me in vprašali,  koliko sem star in ali res verjamem, da bom nekaj spremenil. Rekel sem, da ja. In izkazalo se je, da nam je uspelo! … Vsi, ki me resnično poznajo, vedo, da z bratom zelo trdo delava. Torej vedo, da nismo tukaj zaradi mojega očeta. Na nek način da, vendar mislim, da sva dovolj inteligentna, da obvladava to podjetje. Vsak dan se sprašujem, ali je to, kar počnem, pravilno, in ali bi moral narediti drugače … Prepričan sem, da bo prišlo do točke, ko vodenje Iskre kot družinskega podjetja ne bo več najboljša možnost. Potem bomo razmišljali o drugih načinih.”

Nuša Pavlinjek je povedala, da imajo družinsko zastavljeno podjetje in da sta ga z bratom počasi začela prevzemati: “Pri nastajanju družinsko zasnovanega podjetja je bilo res pomembno, da obstaja soglasje in da so vsi zadovoljni z odločitvami. Tega podjetja ne gradimo le za to generacijo, ampak gledamo 50, 60 let naprej.” Jure Podkrižnik pa je izpostavil: Verjamem, da ima vsako podjetje svojo zapuščino … Vidim veliko podjetij, kjer prihaja druga ali tretja generacija, ki prej ni bila vpletena v posel, in zato nima takšnega spoštovanja s strani zaposlenih.”

Jure Podkrižnik je bil od malega podjetniški in imel gorečo željo po poslu. Zaupal nam je svojo izkušnjo, da je od malih nog z očetom obiskoval sestanke in dajal poslovne nasvete, in povedal: “Zunanji poslovni partnerji so se pogosto smejali in komentirali, kaj delaš tukaj, premlad si. Toda ljudje v našem podjetju so me že od malih nog videli, kako vlagam v podjetje. Videli so me, da delam najrazličnejše stvari, od čiščenja stavbe do ustvarjanja inovacij. Imel sem njihovo zaupanje, spoštovali so me in me videli kot vodjo. Dodal je še: “Vedno poskušamo pokazati, kako strastni smo, kajti posel je zaupanju!”

Jure Remškar pa je dejal, da družinska podjetja prinašajo vrednost družbi na številne načine in izpostavil, da je pomembno, da tako v družbi kot v poslovnem okolju stopimo skupaj za skupno dobro: “Moramo združiti svoje moči, da bomo boljši – bodisi v družini ali skupnosti”.