Vesela in nasmejana dežela dejansko pomaga pri sklenitvi poslov
Na AmCham Poslovnem zajtrku so gostje govorniki ugotavljali, ali je edini pravi odgovor za preboj Slovenije kakovost in kako predstavljati Slovenijo, slovenska podjetja, slovenske proizvode in slovensko znanje.
Odličnim gostom smo zastavili izziv kako ustvariti okvir, da bo “Made in Slovenia” = odličnost, kakovost in prepoznavnost.
Gostje okrogle mize:
Dr. Nigel H. Croft, predsedujoči, ISO/TC 176/SC 2 (sistem kakovosti), svetovno znan strokovnjak na področju kakovosti vodenja in ugotavljanja skladnosti sistemov upravljanja (CV v priponki)
Andrej Božič, generalni direktor, ki je s svojo odločnostjo in vizionarstvom Steklarno Hrastnik ponovno uvrstil med rastoča podjetja;
Emil Gaspari, uspešen ameriški podjetnik s slovenskimi koreninami, ki med drugim promovira Slovenijo s svojo Slovenia vodka;
Jacek Pryczek, glavni direktor, Goodyear Central Europe, ki lahko na podlagi mednarodnih izkušenj in perspektive globalnega podjetja poda svoj pogled.
Pogovor je povezoval Jaka Repanšek, MBA, partner v družbi RePublis in sopredsedujoči Komisiji za intelektualno lastnino AmCham Slovenija.
» Če ni tveganja (»zero risk«) – ni avanture sprememb in napredka«
Dr. Nigel H. Croft, predsedujoči, ISO/TC 176/SC 2 (sistem kakovosti), svetovno znan strokovnjakov na področju kakovosti vodenja in ugotavljanja skladnosti sistemov upravljanja (CV v priponki) je v svojem uvodnem nagovoru udeležence AmCham Poslovnega zajtrka spomnil, da so ISO standardi pravzaprav prisotni v vsem kar počnemo in pomagajo, da smo bolj konkurenčni, odgovorni do okolja, da imamo višjo družbeno zavest in boljšo kvaliteto življenja.
ISO razvija visoko kakovost prostovoljnih mednarodnih standardov, ki omogočajo lažjo mednarodno izmenjavo blaga in storitev, podpirajo trajnostno in pravično gospodarsko rast, spodbujajo inovacije in varovanje zdravja, varnosti in okolja.
Dr.Croft je prepričan, da s standardizacija promovira tudi inovacije ter s tem spodbuja kreativnost.
Predstavil je 3 koncepte standardizacije, ki v prvem koraku zahtevajo, da identificiramo procese, ki jih potrebujemo za doseganje načrtovanih rezultatov, naslednji komponenta je nenehno spremljanje tveganj (“razmišljanja na podlagi tveganja“) in nadzor nad možnimi riziki pri implementaciji inovacij, kjer je zelo pomembno Razumevanje “Vzroka in posledice” in zadnja faza je Upravljanje procesov in sistema z uporabo “PDCA” (Plan, Do, Check, Act) – kar dejansko pomeni, da si razdelimo naloge iz načrta, jih naredimo, jih preverimo če delujejo ali potrebujemo spremembe in končno – delujemo.
»Rad pomagam Sloveniji, da je prepoznavna, transparentna in – ljubljena«
»Moja misija je, da popeljem Slovenijo izven slovenskih meja«
Emil Gaspari, uspešen ameriški podjetnik s slovenskimi koreninami, ki med drugim promovira Slovenijo s svojo Slovenia vodka, je na vprašanje odličnega moderatorja Jake Repanška – kako narediti blagovno znamko Slovenija, preprosto odgovoril, da moramo obrniti našo miselnost in lastna prepričanja o svoji majhnosti in si namesto potenciranja večnega izgovora, da zaradi majhnosti nič ne moremo storiti:»Kako zelo majhni smo« ponavljati »Res smo majhni, a imamo veliko velikih idej z velikim srcem!«
Gaspari je pri tem izpostavil svojo življenjsko poslanstvo do Slovenije: »Moja misija je, da popeljem Slovenijo izven slovenskih meja. Moje osebno poslanstvo, ki mu posvečam svoje delo, energijo in ljubezen je, da pomagam Sloveniji, da je prepoznavna, transparentna in – ljubljena. Konec koncev sem bil jaz narejen v Sloveniji (made in Slovenia),« se je humorno izrazil Emil Gaspari.
Hkrati pa je Gaspari izpostavil naši največji šibkosti: »Je že res, da je Slovenija edina dežela, ki ima v svojem imenu besedo LOVE (op.p. ljubezen), vendar prve štiri črke imena Slovenija označujejo vašo največjo šibkost – SLOV (SLOW), ki pa pomeni počasnost v prilagajanju, odzivanju, delovanju. Prepočasni ste! In tudi vam povem, da Američan potegne Američana višje, Slovenec pa potegne Slovenca navzdol. Znebiti se morate teh lastnosti. Sodelujte!«
Emil Gaspari je prepričan in živi po svojem življenjskem motu: «Največje tveganje je, da ne tvegamo!«, zato je prepričan, da so v življenju potrebni trije C (Courage, Confidence, Consequences) oz. Pogum, Zaupanje in Posledice: » Če vzameš napako kot lekcijo in gledaš naprej, se boš vedno tudi premaknil naprej.«
Slovenski podjetnik v Ameriki je prepričan tudi: »Prehitro se vdamo. Chefu Alainu Ducassu mi je uspelo spromovirati slovensko vino. Bil sem pri enem od trgovcev in videl, da se vino Movia prodaja med italijanskimi vini. Vprašal sem ‘kaj je zdaj to’ in mi je dejal, da se italijansko vino pač lažje prodaja. Ker sem mu slovensko vino prodal jaz, sem zahteval, da ga postavi v svojo sekcijo s slovenskimi vini, sicer mu ga ne bom več dobavljal. To je potem tudi storil in tako je potrebno promovirati Slovenijo.«
Ostajamo v Sloveniji, ker se fokusiramo na tehnologijo in inovacije ter visoko kvalificirano delovno silo
Jacek Pryczek, glavni direktor, Goodyear Central Europe, ki lahko na podlagi mednarodnih izkušenj in perspektive globalnega podjetja je podal svoj pogled na pomen na blagovno znamko »made in Slovenia«: » Če sami ne bomo verjeli, da ‘Made in Slovenia’ resnično pomeni kvaliteto, potem tega ne bo nihče verjel, če niste sami prepričani, nikogar ne boste prepričali. V Goodyear Dunlop Sava Tires verjamemo, da to je kvaliteta. Vložili smo 200 milijonov evrov v tovarno Kranju. Celo pri pnevmatikah je potrebno gledati na tehnologijo in inovacije, zato ostajamo v Sloveniji, čeprav bi bila proizvodnja v Romuniji cenejša. Ne moreš premakniti vseh svojih kapacitet le zaradi nižjih stroškov. Na določeni točki pretehtajo druge prednosti – visoka tehnologija, inovacije, visoko kvalificirana in motivirana delovna sila – in pomembno razliko v dodani vrednosti ustvarjajo dejansko predvsem ljudje. Nizki stroški so seveda pomembni za konkurenčnost, toda pomembnejša je kakovost. V Sloveniji že obstajajo dobre znamke. Na Kitajskem, na primer, imajo denar in tehnologijo, nimajo pa dobrih blagovnih znamk, niti kvalitete in težko tekmujejo. Imamo kvaliteto. Včasih je treba biti drzen. Ne postanite taki kot ena od srednje evropskih držav za katero pravijo ta država nikoli ne zamudi priložnosti, da zamudi priložnost. Ljudi je pač treba prepričati, da je slovensko najboljše.«
Vesela in nasmejana dežela dejansko pomaga pri sklenitvi poslov
Andrej Božič, generalni direktor, ki je s svojo odločnostjo in vizionarstvom Steklarno Hrastnik ponovno uvrstil med rastoča podjetja, je na Repanškovo vprašanje kako namesto masovnih produktov prodajati kvalitetne, odgovoril, da njim znamka »Made in Slovenia« ne pomaga: »Ker je naša prodaja usmerjena predvsem na poslovanje z večjimi kupci, jih moramo dejansko prepričati s kakovostjo. Bil sem res ponosen na naš napredek, zdi pa se, kot da smo v preteklih letih pozabili, kaj delamo. Ko sem bral, kako je nek goljuf lahko vstopil v Elan, sem se vprašal, kako je to mogoče. Smo neumne opice, ki plezajo po drevesih? Kako mi prepričamo kupca – naš produkt je bolj gladek, bolj se sveti in je boljši. Prodajamo jih kot najboljši produkt. A če država ne funkcionira, imamo lahko najboljšo tovarno, pa ne bomo mogli nič prodati. Ne morem narediti blagovne znamke in izpolniti obljube, če pride potencialna stranka v uničeno deželi, ki bankrotira. Vesele pa sem, ko mi je eden od naših kupcev, ki je pred kratkim prišel v Slovenijo, dejal – »V Ljubljani sem videl zelo veliko lepih ljudi z nasmeški. Na poti v Hrastnik je sijalo sonce in tudi ena dama se mi je nasmehnila. To je znak, da speljeva ta posel. Narediva to«. Tudi tako lahko vsi skupaj pomagamo prodajati Slovenijo,« je še dejal.
AmCham Poslovni zajtrk, 10. april 2014 VIDEO KLIP
Pokrovitelj: