Vodilni slovenski gospodarstveniki diplomati so se v veliki zasedbi ponovno srečali na AmCham Poslovnem zajtrku, ki ga je Ameriška gospodarska zbornica – AmCham Slovenija organizirala v petek, 25. januarja 2013, od 8.00 do 9.30, v Hotelu Lev v Ljubljani.
V temi tokratnega Poslovnega zajtrka so interaktivno sodelovali vsi prisotni in so z gosti govorniki – uspešnimi voditelji dobrih domačih in tujih gospodarskih subjektov, našli nekaj prepričljivih odgovorov na vprašanje Kako ponovno spremeniti Slovenijo v zgodbo o uspehu in kje sploh začeti.
Dragocene izkušnje in znanja liderjev iz Slovenije in tujine v časih, ko se zdi, da uspešnih in kredibilnih liderjev skorajda ni več, so z nami delili gostje okrogle mize, ugledni slovenski in tuji poslovni liderji, ki vodijo regijske in razvojne centre podjetji v Sloveniji: Maria Anselmi, generalna direktorica, Bisnode, Roman Koritnik, generalni direktor, IBM Slovenija, Gregor Pilgram, predsednik uprave, Generali zavarovalnica, mag. Vojmir Urlep, predsednik uprave, Lek, Thierry Villard, direktor družbe, Goodyear Dunlop Sava Tires, Branko Žibret, partner in vodja tima JV Evrope, A.T. Kearney. Guest presentation.
Posebni gost Ameriške gospodarske zbornice je bil Miguel Angel Violan, eden vodilnih španskih korporativnih komunikatorjev in avtor knjige Metoda Guardiola, kjer opisuje kako in zakaj je trenerju Guardioli uspelo v treh letih preleviti nogometni klub Barcelona v najboljšo ekipo na svetu. Združil je talent s kompromisi, vrednotami in timskim delom. Violan je pokazal načine kako je mogoče tak način dela prenesti tudi na podjetja in institucije.
Pogovor sta vodila Petra Kocjan, direktorica, Zavod Ypsilon in Tomaž Lanišek, direktor skupine držav, Goodyear Dunlop Sava Tires in AmCham Top Potential 2011.
Miguel Angel Violan: »Izbranim vrednotam dodajte ključno sestavino uspeha in rasti – to je zdrava pamet!«
Miguel Angel Violan je v povzetku glavnih in najpomembnejših iztočnic iz svoje knjige Metoda Guardiola poudaril, da je vodenje z vzgledom (leading by example) najboljša in edina rešitev vseh naših težav na lokalnem in v globalnem smislu. Liderja današnjega časa je primerjal s samurajem, ki ni bojevnik, vendar je njegovo poslanstvo, da služi s predanostjo in s strastjo. Prepričan je, da nam globalna situacija kaže jasno sliko, da za svoje preživetje (podjetja, družbe, posameznika) moramo imeti vrednote. »Izberite vrednote, ki jih želite imeti v podjetju – in jim nato sledite. Izbranim vrednotam nato dodajte ključno sestavino uspeha in rasti – to je zdrava pamet,« je poudaril Violan. Prepričan je, da liderstvo ne obstaja brez kredibilnosti, kredibilnost pa ne more obstajati brez dobre komunikacije. Prepričan je tudi, da je za vsako organizacijo bistveno, da ima dobro kombinacijo odličnih talentov in izražanja emocionalnosti vodilnih v podjetju (emotional management). Njegova sporočila so bila preprosta, vendar močna. » Res veliki smo, če se učimo iz svojih napak. Ljudje imajo res radi voditelje, ki jim lahko zaupajo. Bodite eden izmed njih. Zaupanje je ključna beseda in izvor bogastva ter blaginje.«
Roman Koritnik: »Potrebujemo transformacijo Slovenije«
Roman Koritnik, generalni direktor, IBM Slovenija, je v uvodu dejal, da nam je vsem popolnoma jasno, da se soočamo s situacijo, ki ni lahka. Poudaril je, da potrebujemo transformacijo Slovenije, da ponovno vzpostavimo njen dobri ugled – tudi v svetovnem merilu. Povedal je, da je bila za obstoj podjetja IBM na trgu več kot 100 let ključnega pomena prav sposobnost transformacije. »Želimo si, da bi imela Slovenija kljub svojim fizičnim mejam in omejitvam svetovno vlogo in prepoznavnost,« je povedal Koritnik. Slovenijo v prihodnosti vidi kot deželo s krasno infrastrukturo in močnim znanjem, slovenske gospodarske liderje pa kot prinašalce rezultatov, ki bodo Slovenijo popeljali v uspešne zgodbe. »Liderji imamo eno skupno lastnost – vsi si želimo biti uspešni!«
Koritnik je na vprašanje moderatorjev kako motivira svoje zaposlene, izpostavil: »Najprej moram biti sam visoko motiviran – predvsem od uspešnih zgodb, ki jih z menoj delijo moji zaposleni, šele nato lahko naprej motiviram zaposlene.« Spregovoril je o poslanstvu njihovega podjetja IBM:«Vsakemu našemu zaposlenemu je jasno, da služi stranki in da smo del uspeha naših strank. Vsak nosi in prevzema osebno odgovornost.« Prepričan je , da moraš biti kot vodja, lider vedno vzor, vedno najhitrejši in nikoli ne smeš čakati, da bo kdo drug naredil tisto, kar moraš narediti sam. »Rast in udobje ne obstajata istočasno,« je povzel Koritnik.
Branko Žibret : »Vsak pametna vlada kot svoje svetovalce nastavi vrhunske poslovneže«
Branko Žibret, partner in vodja tima JV Evrope, A.T. Kearney, je prikazal razlike med naravnanostjo poslovnega sveta, ki je vedno orientirano k rezultatom ter naravnanostjo politike, ki jo vodijo drugačni mehanizmi. »Tudi politikom je že jasno, da morajo stopiti na naslednjo stopnjo in vsa prizadevanja morajo vložiti v izziv kako mehanizme in procese politike spremeniti, da bodo politiki delovali v dobro naroda. Vsaka pametna vlada na nacionalnem in na globalnem nivoju nastavi vrhunske poslovneže v svoje svetovalno telo, da vladi pomaga pri odločitvah in jo oskrbuje z realnimi informaciji o gospodarstvu neke države,« je izpostavil Žibret.
Za direktne investicije Slovenija ni tako zanimiva zaradi svojega majhnega trga, ki je vedno glavni motivator tujih direktnih investicij in zato mora najti načine, da pritegne FDI drugače in sicer s celostno strategijo in jasnim konceptom. »Moramo sprejeti konkurenčnost na vseh nivojih in zato moramo imeti pogum, » je prepričan Žibret.
Mag. Vojmir Urlep: »Če bi se moral odločiti le za eno spremembo, ki bi jo naredil, bi izbral najtežjo – spremeniti našo miselnost«
Mag. Vojmir Urlep, predsednik uprave, Lek, je bil jasen, da se moramo vsi zavedati, da sprememba le ene stvari ne bo rešila situacije na našem skupnem potovanju, če pa bi se moral odločiti le za eno spremembo, ki bi jo naredil, bi izbral najtežjo – spremeniti našo miselnost: «Spremenil bi naš mind-set (miselnost) in iz vsega negativnega vse transformiral v pozitivni pristop.«
Urlep je spregovoril tudi izjemnem uspehu podjetja LEK kot najpomembnejšem in največjem razvojnem centru v skupini Sandoz in navedel razloge za njihov uspeh: » Preprosto smo ta nivo dosegli z rezultati v proizvodnji ter kvaliteti. Veliko smo vložili v znanje in vse to nas je pripeljalo na to pozicijo kjer smo danes.«
Gregor Pilgram: »Moramo imeti pogum in spremembe sprejeti kot sestavni del našega posla, dela, življenja tako v podjetju kot v državi»
Gregor Pilgram, predsednik uprave, Generali zavarovalnica, je mnenja, da v naši družbi žal prevladuje miselnost, da so spremembe slabe, vendar je prepričan, da je situacija ravno obratna – da so spremembe dobre in da so sprememba nujne. »Moramo imeti pogum in spremembe sprejeti kot sestavni del našega posla, dela, življenja tako v podjetju kot v državi, » je odločen Pilgram.
Pilgram je izpostavil, da moraš v poslu najti tudi zabavno plat- predvsem pri njih imajo zelo mlad tim in posledično so zato izredno aktivni. Za njihov uspeh je ključno veliko strasti in veliko vložene energije v dobre projekte ter gradnja prepoznavnosti, kar ni tako zelo drago, je pa zelo efektivno.
Maria Anselmi: »Uspeli smo, ker smo vse svoje dane obljube vedno izpolnili – brez izjeme!«
Maria Anselmi, generalna direktorica, Bisnode, je kot razlog za uspeh njenega podjetja navedla dva pomembna elementa. Kot zunanji element je zanjo ključnega pomena zaupanje, ki ga gradijo že leta, saj so vse svoje dane obljube vedno brez izjeme izpolnili. Kot notranji element uspeha pa Maria Anselmi opisuje vlogo vodje podjetja: »Moja vloga in naloga prav vsak dan je spodbujanje in motivacija svojih zaposlenih, svoje ekipe, da naredijo korak naprej in presežejo celo svoja lastna pričakovanja in naredijo korak naprej. To storim tako, da jim dam občutek varnosti, zaupanja in stabilnosti.« Poleg tega poudarja, da je v njihovem poslanstvu izrednega pomena, da moramo pri komunikaciji z drugimi vedno vedeti kaj želimo povedati. Kot atribut za uspeh izpostavlja strast do posla (Passion for Business) in je prepričana, da ni pomembno kako veliki ali majhni smo – vedno smo lahko »on the top« (na vrhu). Za Slovenijo je poudarila, da imamo pomemben faktor inovativnosti, saj smo glede velikost države lahko izredno fleksibilni, lahko eksperimentiramo in svoje ideje lahko takoj spremenimo v oprijemljive rezultate – kot primer je navedla Nemčijo, kjer je vse to težje izvedljivo. »Ne ustrašite se napak. Akcija, eksperiment, napaka – popravek napake – nato spet akcija, delo!« je njen ključ do uspeha.
Thierry Villard: »Raznolikost je pogoj za uspeh«
Therry Villard, direktor družbe, Goodyear Dunlop Sava Tires, je prepričan, da je raznolikost pogoj za uspeh posameznika, odnosov, družbe. »Moramo najti način, da vnesemo raznolikost v vse aspekte življenja in delovanja – prav tako v podjetje. Skušam razložiti slovenskim poslovnežem, politikom in predvsem mladim ljudem v Sloveniji, naj se ne bojijo izzivov in sprememb,« je spodbuden Villard. Prav tako ocenjuje, da v Sloveniji primanjkuje delovna mobilnost – vendar ne v smislu »bega možganov« , temveč v smislu pridobivanja dragocenih izkušenj v tujini in implementiranja le-teh v slovenski poslovni in širši prostor.
Udeleženci zajtrka so v brainstormingu prišli do naslednjih rešitev za Slovenijo:
1. Privatizacija državnih družb
2. Voditelji družb morajo biti odgovorni
3. Slovenija mora dobiti neposredne tuje naložbe
4. Slovenske talente je potrebno poslati v tujino, doma pa je treba narediti takšno okolje da se vrnejo bolj izkušeni in bolj sposobni
5. Znižati je potrebno davke in prispevke
6. Poskrbeti je potrebno za promocijo države in podjetništva
7. Poskrbeti je potrebno za transparentno vodenje države; potrebna je jasna volja politikov
Projekt Obljuba Sloveniji
Petra Kocjan, direktorica, Zavod Ypsilon je predstavila projekt Obljuba Sloveniji, ki ga organizira Zavoda Ypsilon na pobudo mag. Ajše Vodnik, in povabila vse prisotne, da dajo svojo obljubo kaj bodo naredili za skupnost in jo izpolnijo.
Sponzorji: