sl Slovenščina

 

Danes svoj program začenja poslovno razvojna delegacija Texas Feels Slovenia 2024: “Dallas & Austin – Where Business goes BIG”!, ki poteka med 21. in 27. januarjem 2024 v Dallasu, Austinu in San Antoniu, Teksas, ZDA. Slovenija se bo v okviru dveh poslovnih forumov ameriški poslovni javnosti predstavila kot odlična gospodarska partnerica s privlačnimi investicijskimi priložnostmi. Gre za nadaljevanje uspešne in odmevne zgodbe v sklopu kontinuirane promocije Slovenije, njenega gospodarstva in turizma na ameriškem trgu, v kateri usklajeno nastopajo SPIRIT Slovenija, Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve, Urad Vlade za komuniciranje, Slovenska turistična organizacija in AmCham Slovenija ter številna zainteresirana podjetja. Ob tem bo v Dallasu potekala tudi košarkarska tekma »I Feel Slovenia Night«. Gre za tekmo rednega dela lige NBA, kjer se bosta pomerili ekipi Dallas Mavericks, s slovenskim košarkarjem Luko Dončićem, in Boston Celtics. 

Poslovno razvojna delegacija Texas Feels Slovenia 2024: “Dallas & Austin – Where Business goes BIG”!, ki jo skupaj organizirata AmCham Slovenija in javna agencija SPIRIT, se ta vikend ponovno odpravlja v Teksas, zvezno državo, s katero smo med drugim povezani preko košarke. 

Lani je Slovenija uspešno predstavila svoje gospodarstvo in turizem na poslovno-investicijski konferenci »Texas Feels Slovenia«. Tokrat bo poslovna delegacija raziskovala priložnosti na področjih IKT, digitalne tehnologije, oblačnih storitev, zelene mobilnosti, “data management in data privacy”, in naprednih marketinških rešitev in storitev ter znamčenja. Poslovna delegacija bo podjetja obiskala v Dallasu, Austinu, San Marcosu in San Antoniu, v okviru dveh poslovnih forumov v Dallasu in Austinu pa bo Slovenijo ameriški javnosti predstavila kot odlično gospodarsko partnerico s privlačnimi investicijskimi priložnostmi. 

Grajenje prepoznavnosti v Teksasu 

Slovenija in Teksas imata sicer različni gospodarski strukturi, a tudi veliko skupnih točk. Teksas kot drugo največje gospodarstvo v ZDA predstavlja odlično priložnost za sodelovanje. Slovenija pa s svojo geostrateško lego v osrčju Evrope, visoko izobraženo delovno silo lahko odlična investicijska priložnost in dobra poslovna partnerica. Slovenija želi postati središče inovacij in naprednih tehnologij. Naša podjetja so že vodilna v številnih disruptivnih nišah, kot so biotehnologija, umetna inteligenca, živilska tehnologija, dizajn, mobilnost, robotika, pametne tovarne, novi materiali itd. Tuji investitorji vse bolj prepoznavajo Slovenijo kot privlačno investicijsko okolje, saj ponuja udoben dostop do trgov jugovzhodne Evrope, kvalificirano delovno silo ter močne raziskovalne in razvojne zmogljivosti, kar ustvarja ugodno okolje za proizvodnjo, storitve ter R&R. 

V pričakovanju letošnje poslovne delegacije v Teksasu, ki gradi na preteklih uspehih, smo prepričani, da bo ta prinesla še boljše rezultate. Slovenska vlada je ameriški trg opredelila kot prioriteto za širitev trgovine in izvoza slovenskih izdelkov in storitev. Zadnji podatki kažejo, da so ZDA največji vlagatelj v Sloveniji. Kljub temu vstop na konkurenčen ameriški trg zahteva ne le potrpežljivost in vztrajnost, temveč predvsem temeljito pripravo, celovito analizo trga in razumevanje potreb ciljne skupine.  

Mag. Ajša Vodnik, generalna direktorica AmCham Slovenija in predsednica AmChams in Europe je  tako pred odhodom delegacije izpostavila: »Naš navdih za graditev močnih poslovnih in prijateljskih vezi med Slovenijo in Teksasom je zagotovo Luka Dončić, ki je osvojil srca tamkajšnjih ljudi in omogočil izjemno prepoznavnost Slovenije. Povezava med Teksasom in Slovenijo ima velik potencial. Teksas kot uspešno poslovno središče slovenskim podjetjem omogoča dostop do velikega trga in novo rast. Hkrati pa želimo pokazati Slovenijo kot vstopno točko v regijo in v Evropo ter zanimivo državo za investicije.  

Kot vodilni v mreži 49 evropskih AmChamov iz 47 držav, v AmCham Slovenija razumemo moč, ki izhaja iz transatlantskih vezi in verjamemo, da mora Slovenije in slovenska podjetja še bolj okrepiti svojo prisotnost na ameriškem trgu. Skupne delegacije, ki jih že več let organiziramo s Spirit Slovenija so tako eden od načinov, ki slovenskim podjetjem široko odpre vrata in omogoči vpogled na trg ZDA, ameriškim partnerjem pa spoznavanje naše države in priložnosti v Sloveniji.«  

Poslovni forum  

Cilj tokratne poti je še povečati prepoznavnost slovenskega gospodarstva v Teksasu, zato bo v ta namen tako v Dallasu kot Austinu organiziran poslovni forum, ki bo tudi priložnost za predstavitev slovenskih podjetij, ki so del delegacije. Foruma bosta nudila odlično priložnost za predstavitev slovenskega poslovnega okolja ter na drugi strani seznanitev z ameriško poslovno kulturo ter potencialnimi poslovnimi partnerji. Tako bo hkrati omogočena tudi možnost za potencialno odpiranje ameriškega trga slovenskim podjetjem in sklepanje partnerstev. 

Programska vodja konference, Vida Dolenc Pogačnik, direktorica mednarodnega sodelovanja in operative pri AmCham Slovenija pa je namen delegacije strnila z naslednjim razmišljanjem: »Eno od pomembnejših poslanstev AmCham Slovenija je povezovanje in krepitev gospodarskih odnosov med Slovenijo in ZDA. AmCham Slovenija si prizadeva, da bi jo slovenska podjetja videla kot glavnega partnerja pri vstopu na ameriški trg in jim ponudila dostop do široke mreže partnerjev in poslovnih povezav v ZDA. AmCham Poslovne in razvojne delegacije v ZDA so namenjene slovenskim podjetjem, ki imajo odlične, inovativne in specifične izdelke/storitve/tehnologijo ter imajo željo, znanje, voljo in sredstva za preboj na enem najbolj konkurenčnih trgov na svetu. Teksas je odlična vstopna točka zaradi raznolikega gospodarstva, ene najboljših poslovnih okolij, nizkih davkov, izobražene delovne sile in živahne kulture.« 

Obisk ameriških podjetij in srečanje z uspešnimi Slovenci 

Celotni program je razdeljen na tri dele:  na obisk Dallasa, Austina in San Marcosa & San Antonia. 

Člani delegacije bodo obiskali vodilna podjetja s področja  IT, “high tech”, digitalne tehnologije in “data management” področja, naprednih marketinških rešitev in storitev ter znamčenja, in sicer Dallas Mavericks, Gearbox Software, Morgan, Lewis & Bockius LLP,  Dell, Oracle, Tesla Giga Factory in Noveon Magnetics, ter se seznanili z najnovejšimi trendi z omenjenih področij. Obiskali bodo tudi Dallas Regional Chamber, Texas Association of Business in The Greater San Antonio Chamber, ki veljajo za največja poslovna združenja v svojih mestih. Zadnji dan obiskov bo obarvan slovensko, saj je ustanovitelj in CTO podjetja Noveon Magnetics dr. Miha Zakotnik, strokovnjak za magnete, ki je razvil inovativno metodo za reciklažo le teh. V San Antoniu pa se bo delegacija med drugim srečala z dr. Arne Baruco, strokovnjakom za marketing in digitalni marketing in profesorjem na Texas A&M Univerza San Antonio. 

Tekma ‘I feel Slovenia Night’ za široko promocijo Slovenije  

Že v ponedeljek zvečer pa bo potekala NBA košarkarska tekma med Dallas Mavericks in Boston Celtics  z naslovom ‘I Feel Slovenia Night’. Tekmo bo namreč STO skupaj z Uradom Vlade RS za komuniciranje (UKOM) in Turizmom Ljubljana izkoristila za široko promocijo Slovenije z oglaševanjem na in ob igrišču. Dvorana bo obarvana zeleno, med tekmo bosta predvajana dva promocijska videa Slovenije, navijači v dvorani pa bodo našo državo spoznavali tudi preko kviza ter na promocijsko-razstavnem prostoru v dvorani American Airlines Center. Tekmo bodo popestrili svetovno znani slovenski akrobati Dunking Devils, na parketu pa se jim bo pridružila ljubljanska maskota Zmajček. Navijači bodo prejeli tudi zelene šale »I feel Slovenia« z logotipom kluba Dallas Mavericks. 

*Dogodek »I Feel Slovenia Night« je del širšega troletnega partnerskega sodelovanja STO z Dallas Mavericks, v okviru katerega bo STO oglaševala nacionalno znamko ‘I feel Slovenia’ na 60 domačih tekmah Dallas Mavericks lige NBA v letih 2023 in 2024 ter izvedla digitalno kampanjo za promocijo Slovenije preko komunikacijskih kanalov kluba.