Boštjan Skalar, direktor, SPIRIT: Če bomo odprti, bomo pritegnili »velike oči«
Tudi Boštjan Skalar pravi: »Biti moramo optimisti, ne glede na to, kaj se dogaja na politični in družbeni sceni, s ciljem pritegniti čim več tujih investicij. Priložnosti se odpirajo vsak dan, le zaupati je treba.«, pri čemer je še posebej izpostavil, da je ključ uspeha v povezovanju: »Počutiti in delovati moramo kot partnerji in ne tekmeci. V Sloveniji je glavni problem- kdo bo šef, namesto da bi se spraševali, kaj hočemo doseči.« Promovirati moramo »big story«, ne partikularnih interesov.
Nevenka Črešnar Pergar, direktorica, NP Consulting, vidi kot največjo oviro pridobivanja tujih investicij preveč zbirokratizirano slovensko okolje. Kot prvi: »Prvi predpogoj premika naprej je regulatorna giljotina zakonodaje. Potrebno je spremeniti mentaliteto, kar je mogoče, a le s pravim vodstvom, kjer se javni uslužbenci zavedajo razlike med vladanjem in služenjem. Osredotočiti se moramo na anti-birokratizacijo- predvsem na področju poslovanja in investicij.«
Pet točk do rešitve, kot jih vidi, so: optimizem, dolgotrajen in težek proces grajenja splošnega zaupanja, transparentna javna uprava, učinkovito upravljanje podjetij ter jasna vizija, v kakšni državi želimo živeti.
mag. Tomaž Lanišek, general manager, Knauf Insulation:
»Pridobitev dovoljenj je v Sloveniji že samo po sebi projekt. V zadevi bi morali biti partnerji.«
Mag. Lanišek priznava, da po njegovi ocnei nismo najbolj priljubljeno okolje za investicije, ko pravi, da morajo tujci imeti garancijo, da je dodana vrednost investicije večja kot začetni vložek- le takrat so pripravljeni priti. Stvari so lažje, če imajo mednarodna podjetja lokalno vodstvo. »Poleg tega je Slovenija dovolj velika za preizkušanje razvojnih ali proizvodnih modelov, ki jih lahko potem apliciraš na druge večje trge.«
Sicer eden gostov in govornikov na konferenci dr. Zev Gurion, Executive director, Akron BioMedical corridor, Akron, Ohio, se je odločil pokomentirati okroglo mizo in dodal:
»Sami sebi ste največji sovražnik. Niste optimistični. Sprememba se mora zgoditi v vas. Ugotoviti morate, kaj je dobrega in optimističnega v vas. Zakaj bi investitotji prišli v deželo, kjer so ljudje depresivni in mislijo, da bo drug dan konec sveta. Nima smisla. Slovenija je čudovita, zakaj tega ne oznanjate?«